'PS5 3D audio en DualSense geven je echt het gevoel dat je middenin een game zit'
Sony wil met de PS5 niet alleen een next-gen ervaring bieden door middel van graphics, maar ook met 3D audio en de nieuwe DualSense controller. Volgens Kenji Kimura van ontwikkelaar Tango Gameworks is het Japanse bedrijf daarin goed geslaagd.
Tango Gameworks is momenteel bezig met de action adventure game GhostWire: Tokyo voor de PS5 en PC. Het bedrijf houdt de lippen nog stijf op elkaar als het aankomt op hoe de game precies in elkaar zit, maar in een interview met IGN laat director Kenji Kimura zich wel uit over de nieuwe console van Sony. Zo was de ontwikkelaar zelf verrast door de DualSense controller.
“Je moet de controller echt ervaren, want het is erg lastig om uit te leggen hoe het aanvoelt. De haptische feedback en de adaptive triggers voelen zo goed aan, dat we hardop ‘woah!’ riepen. De DualSense laat ons echt de verschillende acties en aanvallen ervaren als nooit tevoren.”
Tokyo ervaren met 3D audio
Hoewel Tango Gameworks bekend staat om de Evil Within games, benadrukt Kimura dat GhostWire: Tokyo geen horror game is. Spelers zullen alleen wel oog in oog komen te staan met geesten en sfeer is een belangrijk element in de next-gen game. Volgens de ontwikkelaar helpt de 3D audio van de PS5 daarin ook goed mee.
“Ook dit element is lastig uit te leggen als je het zelf nog nooit hebt ervaren. Om te voelen dat je daadwerkelijk in de stad bent, om te voelen dat objecten en wezens daadwerkelijk daar zijn, is audio enorm belangrijk. Je zal echt het gevoel hebben dat je middenin de game zit door de 3D audio. Spelers zullen ook niet alleen realistische geluiden horen, maar ook bovennatuurlijke. Dus daar hebben we een aantal leuke dingen mee gedaan.”
Voordat we de 3D audio en de mogelijkheden van de DualSense controller in GhostWire: Tokyo kunnen ervaren, moeten we wel even wachten. De game staat gepland voor een release ergens in 2021.