Een groep fans genaamd Harbour Masters werkt al een lange tijd aan een
PC-versie van de
N64-game
The Legend of Zelda: Ocarina of Time. De groep heeft nu aangekondigd dat de game bijna af is.
Harbour Masters werkt momenteel aan een PC-port voor de game The Legend of
Zelda:
Ocarina of Time. De game is nu voor zo’n 90 procent klaar en zal mogelijk in februari verschijnen, volgens VGC.
Net zoals de door fans gemaakte PC-versie van Super Mario 64 die in 2019 werd uitgebracht, zal de Zelda-port ondersteuning bieden voor meerdere resoluties en modding. De groep ‘reverse-engineered’ de codes van de N64-game naar bruikbare codes voor de PC-versie, waardoor directe assets van
Nintendo worden gebruikt. Dit soort ‘reverse-engineering’ is legaal gemaakt omdat de betrokken fans geen gelekte inhoud hebben gebruikt. Aangezien de game wel is gebaseerd op een
Nintendo-game, is het mogelijk dat het bedrijf hier wel actie tegen onderneemt.
PC-versie ondersteunt meerdere resoluties
De PC-versie van Ocarina of Time wordt ondersteunt met verschillende resoluties en widescreen. Verder zal er uiteindelijk 60fps worden toegevoegd. Het Ocarina PC-team is ook van plan om mod-ondersteuning gemakkelijker te maken met de toevoeging van functies zoals een scriptsysteem, wat vergelijkbaar is met moderne game-engines.