Heb je momenteel geen internet, of kun je geen tv kijken? Als je Odido-klant bent, ligt het probleem mogelijk niet bij jou. De provider heeft namelijk last van een storing.
Het lijkt beter te gaan met de diensten van Odido. Het aantal meldingen bij Allestoringen is flink afgenomen en Odido maakt geen melding van nieuwe problemen. Maar de verbinding is nog niet voor alle klanten terug. Ook binnen het afgelopen uur zijn er nog klachten binnengekomen op de forums van de provider en via Twitter.
Medewerkers raden aan om een volledige reset van hun Odido-apparatuur en een powerflip uit te voeren. De instructies daarvoor zijn hier te vinden. Als het goed is, moet dat de problemen verhelpen.
Oorspronkelijk bericht:
De jongste internetprovider van Nederland heeft momenteel wat problemen. Klanten ervaren problemen met het internet, tv en vaste telefonie. Op Allestoringen zijn er veel meldingen, met een piek rond 8.00 uur vanochtend. Momenteel staat de teller veel lager, maar het aantal meldingen zakt niet in een al te hoog tempo.
De storing is gelukkig ook bekend bij en erkend door Odido. Op Twitter verwijst de klantenservice door naar een thread op het forum van de provider. Daar staat te lezen dat er op verschillende plekken in het land problemen zijn, maar dat er ook gebieden zijn waar het al opgelost is. Een eerdere melding dat het lag aan het netwerk van DELTA klopt niet.
Zoals gezegd lijkt het ergeste alweer achter de rug. Maar het aantal meldingen is nog niet op een normaal niveau. Het is dan ook nog niet uit te sluiten dat er voor sommige klanten nog problemen blijven bestaan.
Odido heeft wel een advies als je nog niet bij de gebruikers hoort waarvoor de problemen voorbij lijken te zijn. Een herstart van je modem en mediaconverter zouden kunnen helpen. Het is natuurlijk te hopen dat er geen hernieuwde problemen ontstaan bij Odido.
Dit bericht is bijgewerkt op 31 juli 2024.