Veel fans kijken met smart uit naar de release van Monster Hunter Wilds. PS5-spelers hoeven volgens Capcom niet lang te wachten op de ultieme versie van de game.
Na veel speculaties en geruchten is afgelopen november eindelijk de PS5 Pro gelanceerd door Sony. Met de verbeterde hardware en een nieuw stukje technologie (PlayStation Spectral Super Resolution, ook wel bekend als PSSR) kan de nieuwe console bestaande en nieuwe PS5 games een stuk beter draaien. Maar daarvoor is alleen wel een PS5 Pro patch nodig, die niet alle games hebben gekregen, waaronder zelfs een paar nieuwe games niet.
Voor Monster Hunter Wilds is dat laatste alleen geen probleem. Game director Yuya Tokudo heeft tijdens een community update stream laten weten dat op de dag van release meteen een PS5 Pro patch klaar zal staan voor spelers die in het bezit zijn van de nieuwe console. Dat meldt Eurogamer. Hoe de PS5 Pro-versie precies zal draaien, dat zal dichter op release bekend worden gemaakt.
Voor de standaard PS5-versie en de Xbox Series X zullen de twee bekende modi beschikbaar worden gemaakt. Met de Prioritise Graphics mode ziet de game er beter uit, maar wordt er gemikt op 30 frames per seconde. De Prioritise Framerate mode draait de instellingen wat terug, maar in ruil daarvoor kan er 60 frames per seconde worden behaald. De Xbox Series S-versie kan alleen op 30 FPS draaien.
Een aantal weken geleden werd er een beta-test gehouden voor Monster Hunter Wilds voor Xbox, PlayStation en PC. Daaruit bleek dat de laatstgenoemde versie het vrij moeilijk had om de jacht op gigantische monsters goed te laten draaien op alle systemen. De systeemeisen voor Monster Hunter Wilds zijn dan ook vrij hoog.
Volgens Tokudo wordt eraan gewerkt om die systeemeisen omlaag te krijgen, zodat meer spelers de PC-versie kunnen spelen. Of in ieder geval met een acceptabele performance. Ook denk Capcom erover na om een benchmark tool uit te brengen, zodat spelers kunnen testen of hun PC de game goed kan draaien, zonder dat ze daarvoor eerst het spel moeten kopen.