Marvel's Spider-Man 2 had bijna geen fast travel gehad

News
vrijdag, 22 maart 2024 om 16:00
marvels spider man 2f1696319930
Het fast travel-systeem in Marvel’s Spider-Man 2 wordt door velen geprezen. Maar Insomniac had het systeem bijna uit de game gesloopt.
Spider-Man is misschien wel het leukste game-personage om door een wereld te reizen. Slinger van wolkenkrabber naar wolkenkrabber in New York City is een opvallend leuke bezigheid. Toch heeft Insomniac Games besloten om voor Marvel’s Spider-Man 2 een nieuw fast travel-systeem te bouwen.
Het systeem is behoorlijk indrukwekkend. Door de map te openen kunnen spelers naar vrijwel elke locatie in de stad reizen in minder dan twee seconden. Zonder dat daarbij een laadscherm komt kijken. Maar het systeem was bijna uit de game gesloopt, zo laat design director Josue Benavidez weten tijdens de Game Developers Conference.

“Het was een van mijn favoriete nieuwe functies. En het maakte de game helemaal kapot. Omdat de kaart volledig werd onthuld, kon je overal naartoe. Het was zo schadelijk dat we overwogen om fast travel te schrappen of de ontgrendeling ervan uit te stellen totdat spelers het spel hadden uitgespeeld. Uiteindelijk besloot ik dat snel reizen niet verkeerd was. De game was verkeerd.”

Terug naar de tekentafel

Het fast travel-systeem zorgde ervoor dat Insomniac besloot om de hele gameplay loop in Marvel’s Spider-Man 2 te herzien. Het doel was om spelers te laten interacten met gameplay die ze organisch tegenkomen in de stad, in plaats van dat spelers op zoek gaan naar bepaalde stukken content op de map. Het moest dus worden beloond om New York te ontdekken. Daarvoor zijn er nieuwe systemen gebouwd en currencies geïntroduceerd in de game.