LEGO is al heel lang een populair speelgoed en het lijkt alleen maar populairder te worden. Er zijn bijvoorbeeld steeds meer volwassenen die het leuk blijven vinden. De groeiende populariteit is niet alleen te merken in de verkoop van sets, maar ook op
YouTube.
Het aantal video’s dat per dag bekeken wordt op YouTube moet absoluut enorm zijn. Het platform heeft miljoenen gebruikers en talloze video’s om te kijken. Soms kun je merken dat een specifieke video erg veel bekijks trekt, zoals de clips van populaire nummers, of
de trailer van GTA 6.
Maar in het afgelopen half jaar is het LEGO dat nogal opvalt. Of in ieder geval, dat
YouTube zelf heeft opgemerkt. Want in de eerste helft van 2024 heeft dit onderwerp voor maar liefst 13 miljard views op het platform gezorgd. Dat kan de vorm aannemen van bijvoorbeeld set reviews, maar ook bijzondere bouwwerken en LEGO stop-motion animaties trekken veel bekijks.
Of 13 miljard echt zo heel veel is als je het vergelijkt met de totale views die YouTube trekt is de vraag. Maar het is evengoed een enorm getal waar de meeste mensen zich niet eens echt een voorstelling van kunnen maken. YouTube zal ongetwijfeld blij zijn met de views.
Speciale YouTube Play Button voor LEGO-video’s
YouTube heeft trouwens besloten om de populariteit van LEGO op het platform op een aantal manieren te vieren. Sommige YouTubers die zich met de bouwsteentjes bezighouden, hebben een versie van het YouTube-logo ontvangen die is
opgebouwd uit LEGO-steentjes. In zekere zin is het te vergelijken met de Play Buttons die
content creators ontvangen wanneer ze bepaalde mijlpalen halen in het aantal abonnees op hun kanaal.
Als je benieuwd bent wat er zoal over LEGO op YouTube geplaatst wordt, is er ook een
speciale video gemaakt die het één en ander in de spotlight zet. Maar als je van LEGO houdt en af en toe op YouTube bent, zul je ongetwijfeld zelf ook af en toe iets tegenkomen.