Humble Bundle haalt 200 miljoen op voor goed doel

News
zondag, 03 oktober 2021 om 14:00
20211001humblebundlef1633098001
Humble Bundle heeft een belangrijke mijlpaal bereikt. Via haar programma waarin je bundels van software, stripboeken en games kunt kopen en een deel van de opbrengsten naar een goed doel gaat, is al 200 miljoen dollar opgehaald. En de teller staat nog lang niet stil!
Een leuk initiatief is het zeker, maar dat het ook zo succesvol zou worden hadden de bedenkers van Humble Bundle nooit gedacht. Elf jaar geleden begon het bedrijf, met hulp van indie ontwikkelaars. In het begin was er maar één bundel die een paar games bevatte. Ruim 130.000 mensen zagen deze deal destijds wel zitten en kochten deze bundel.
Na dit succes besloot Humble Bundle om uit te breiden. In de bundels voegde ze comics, stripboeken en boeken toe. De Humble Store kwam in 2013 online en een deel van de aankopen op die website gaan nog steeds direct door naar een goed doel. Naast de losse deals is er een Humble Monthly pakket toegevoegd dat later Humble Choice zou gaan heten. Voor 10 euro per maand abonneer je je op dit pakket en krijg je elke maand nieuwe games aangeleverd.
Mede door het Humble Choice abonnement en alle speciale bundels van het bedrijf is het een dusdanig succes geworden dat het bedrijf nu 200 miljoen dollar opgehaald heeft voor goede doelen. Een gigantische mijlpaal voor Humble Bundle, maar het team is nog lang niet van plan om te stoppen.

Welke doelen zijn nog meer bereikt?

Naast deze mijlpaal mag het bedrijf trots zijn op de andere dingen die het voor anderen gedaan heeft. Zo heeft Humble Bundle door middel van een Humble Heal programma 1.17 miljoen dollar opgehaald waarmee problemen rondom Corona opgelost kunnen worden. Denk daarbij aan vaccinaties, hulp in landen die het zwaar hebben en mentale hulp voor jongeren. Daarnaast heeft de exclusieve COVID-bundel met Stephen King’s Red Screen bijna 150 duizend dollar opgehaald voor ACLU, een goed doel wat vooral in Amerika opereert.