Harman gokt op middensegment met Citation 200 speaker

News
woensdag, 09 september 2020 om 11:00
screenshot 20200909 100809 2f1599639636
Harman Kardon, de elektronica gigant die vier jaar geleden over werd genomen door het nog grotere Samsung, probeert met haar nieuwe draagbare Wi-Fi en Bluetooth speaker ook het middensegment aan te spreken. De relatief kleine speaker heeft daarnaast ook nog eens Google Assistant en is ideaal op binnen huis te verplaatsten of bijvoorbeeld in de tuin te zetten. Voor het park of strand is de Harman Kardon Citation 200 speaker alleen een stuk minder geschikt.
Harman Kardon is onderdeel van Harman International, waar ook JBL onder valt. Harman Kardon probeert met haar audioproducten een over het algemeen wat ouder publiek aan te spreken in een hoog segment - consumenten met geld. De producten zijn over het algemeen strak vormgegeven met een huiselijk design. Met haar JBL-lijn probeert het bedrijf de groep onder de 35 jaar te bedienen. De JBL-speakers zijn, in tegenstelling tot de Harman speakers, ideaal voor buiten en kunnen dan ook goed tegen water, zand of een stootje. Qua sound signature zijn de speakers van JBL ook meer afgestemd op de bass, terwijl de speakers van Harman juist een neutraal geluid tentoonstellen.
hk citation 200 product image hero greyf1599638864

Middensegment?

Onder meer met de nieuwe Harman Kardon Citation 200, maar ook met de Harman Kardon Go probeert de Amerikaanse nu gigant ook meer het middensegment te bedienen. Ondanks de missie van Harman is de gloednieuwe speaker alleen niet zo goedkoop als de line-up van JBL. De Citation 200 heeft namelijk een prijskaartje van 349 euro. Toch is de draagbare speaker daarmee een stuk meer betaalbaar dan andere opties van het bedrijf en beschikbaar voor een groter publiek. Mogelijk zullen we daardoor in de toekomst meer speakers in het laag- en middensegement zien van het audiobedrijf.

Populair Nieuws