Gratis games zorgen voor veel succes bij Epic Games

News
vrijdag, 18 februari 2022 om 8:00
epic gamesf1645113725
De naam Epic Games wordt alsmaar groter en groter. Het bedrijf achter Fortnite heeft haar community inmiddels op gigantische wijze uitgebreid en daarmee een mijlpaal bereikt. De vrijgevige strategie van Epic lijkt haar vruchten af te werpen.
Epic Games is in een razend tempo aan het groeien. De bekende videogame uitgever van titels zoals Fortnite, Fall Guys en Gears of War heeft met haar platform een groot publiek. De stijgende lijn in aanhang van Epic Games lijkt een nieuw mijlpaal te hebben bereikt. Epic Games heeft namelijk 500 miljoen accounts bereikt.
Het platform van Epic Games staat erom bekend voor het aanbieden van een aantal populaire gratis games. Zo is het de plek voor veel gamers om Fortnite te spelen. Behalve Fortnite heeft Epic Games op een slimme manier ook de rechten gekocht van een aantal populaire games waaronder Rocket League. Door Rocket League en Fortnite aan te beiden op het platform concurreert de uitgever met populaire platformen zoals Steam.

Gratis games voor iedereen

Behalve het aanbieden van eigen werk en het aanbieden van populaire games is er nog een reden voor het grote succes. Epic Games biedt namelijk al sinds een lange tijd gratis content aan. Zo brengen zij met hun 'Vault Campaign' al sinds mei 2020 gratis games naar het grote publiek. Zo was de afgelopen week de game Windbound op te halen en zal de komende week de game Brothers: A Tale of two Sons beschikbaar zijn. Wekelijks is er een game dus compleet gratis op te halen in de Epic Games Launcher, zolang je een Epic Games account hebt uiteraard. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden van de gigantische mijlpaal.

Een fikse investering

Epic Games heeft veel over om de games aan te bieden bij het publiek, het financieren van zo’n campagne is namelijk niet zonder kosten. Uit documenten die openbaar zijn gemaakt in de rechtszaak tussen Epic en Apple, kwam er naar buiten dat er in 2020 maar liefst 330 miljoen dollar was gespendeerd aan het betalen van ontwikkelaars om de games gratis weg te kunnen geven. Hoewel er dus zeker een hoop ambitie vanuit Epic Games komt kijken, is de campagne met 500 miljoen accounts tot nu toe wel succesvol te noemen.