Op de
Formule 1 kalender is het tijd voor de kwalificatie voor de Formule 1 Grand Prix van Monaco. Het is de thuishaven van
Charles Leclerc en
Max Verstappen, de koplopers in het klassement. Jammer genoeg is deze spannende voorloper van de race morgen maar lastig te volgen.
Viaplay heeft namelijk een
storing die zwart beeld oplevert.
Update - Viaplay storing lijkt voorbij, helaas wel pas aan het einde van de kwalificatie
De Viaplay app lijkt weer normaal te fungeren. Het aantal storingsmeldingen bij allestoringen.nl loopt daarbij ook terug. Helaas is dit pas zo nadat de laatste rondes in de kwalificatie verreden zijn. Gelukkig biedt Viaplay de mogelijkheid om uitzendingen terug te kijken, waardoor mensen toch nog de beelden van de rondes kunnen zien die bepalend zijn voor de startposities van de race morgen. Daarbij start Charles Leclerc op pole, terwijl de Nederlandse Verstappen als vierde vertrekt.
Origineel bericht:
De Viaplay storing wordt massaal gemeld op de storingswebsite
allestoringen.nl. Gebruikers geven aan dat de tv app niet werkt, dat het beeld op zwart gaat van lopende streams en dat zelfs de website niet fungeert zoals het zou moeten. Na een test gedaan te hebben merkten dat de website van Viaplay normaal bereikbaar is, maar dat dit niet geldt voor de app. Gebruikers die de kwalificatie voor de Formule 1 Grand Prix van Monaco willen volgen, kunnen dit dan ook het beste via de website doen momenteel.
Ook op Twitter barst de stroom aan commentaar op de streamingdienst weer los zoals dat vaker in aanloop naar een Formule 1 race gebeurt. Hier wordt onder andere gemeld dat mensen niet meer in kunnen loggen en dat er problemen met de app zijn.
De Consumentenbond bemoeit zich ook met problemen van Viaplay
Intussen is Viaplay nog geen weekend gespaard gebleven van kritiek. Gaat het niet om het commentaar, dan gaat het wel om de presentatrice Amber Brandse, de beeldkwaliteit of over een storing. Zelfs de
Consumentenbond bemoeit zich nu met de perikelen rondom de dienst. Viaplay zelf meldt dat er gewerkt wordt aan de kwaliteit en dat de klachten absoluut serieus genomen worden. Dit was eerder anders, want Viaplay meldde eerder nog dat er geen vuiltje aan de lucht was en dat de problemen bij de klanten zelf zouden liggen.