Gamers zijn er in veel soorten en maten. Dat brengt natuurlijk ook met zich mee dat mensen verschillende behoeftes hebben voor de
toegankelijkheid van een game.
God of War Ragnarok komt met meer dan zestig manieren om de toegankelijkheid van de game naar jouw wensen en behoeftes aan te passen.
Later dit jaar moet
God of War Ragnarok verschijnen. Ongelofelijk veel gamers kijken uit naar deze release en de ontwikkelaars hebben gezorgd dat zoveel mogelijk van deze mensen optimaal kunnen genieten. De
toegankelijkheidsopties zijn namelijk aardig uitgebreid ten opzicht van de vorige game.
Alle opties uit de vorige game worden meegenomen en verbeterd. Ook komen de opties uit de PC-versie van
God of War (2018) naar Ragnarok, zoals bijvoorbeeld een automatische sprint en de mogelijkheid om een constante stip in het midden van het scherm te hebben. Die stip kan de toegankelijkheid voor mensen die snel misselijk zijn van beweging aanzienlijk verbeteren.
God of War Ragnarok gaat ver voor toegankelijkheid
Ook introduceert Ragnarok veel nieuw opties. De user interface is bijvoorbeeld aangepast om beter leesbaar te zijn. Ook kun je button mapping nog veel verder aanpassen dan in de vorige game. Slechtzienden en kleurenblinden kunnen de kleuren en het contrast van de game aanpassen.
Opties voor ondertiteling zijn ook flink onder handen genomen, door bijvoorbeeld de standaard textgrootte te verhogen. Ook zijn er nu meer geluidseffecten de in de ondertiteling worden meegenomen. Zo moeten de geluiden in de game nog begrijpelijker zijn, ook voor wie niet alles kan horen.
Al deze opties voor toegankelijkheid worden
nog verder uitgelicht op de PlayStation Blog. Later dit jaar moet je ze zelf kunnen ervaren, al staat er nog geen datum voor de game.