Final Fantasy 16 wordt geen open-world RPG

News
woensdag, 22 juni 2022 om 14:30
final fantasy 16f1609859642
Met Final Fantasy XV konden spelers een open wereld verkennen, maar dat gaat de sequel niet bieden. Volgens producent Naoki Yoshida wordt Final Fantasy 16 namelijk geen open-world RPG.
Zo'n beetje elke grote RPG die tegenwoordig uitkomt gaat gepaard met een enorme open wereld. Denk bijvoorbeeld aan Elden Ring, Assassin's Creed Valhalla en Horizon Forbidden West. Heel vreemd is dat ook niet, want het genre is populair én succesvol.
In een interview met IGN geeft Naoki Yoshida, de producent van Final Fantasy 16, dan ook aan dat hij inspiratie haalt uit recente AAA open-world RPG's. Yoshida wil de game namelijk niet alleen interessant maken voor de hardcore fans, maar ook een nieuwe generatie.

Geen open wereld voor Final Fantasy 16

Ondanks dat heeft Yoshida alleen wel besloten om van Final Fantasy 16 geen open-world RPG te maken. De producent zegt namelijk dat het op die manier namelijk moeilijker wordt om een verhaal te maken. In plaats daarvan zullen er losse gebieden zijn, om spelers beter het idee te geven van een 'globale schaal' aan het verhaal.
De manier waarop Yoshida het wil aanpakken klinkt vergelijkbaar met Pokémon Legends Arceus. Die game had ook niet één enorme wereld, maar meerdere gebieden die individueel wel relatief groot zijn.