Door alle streamingdiensten is tegenwoordig het bos bijna niet meer te zien. En nu wil naar verluidt een fastfoodketen ook nog een
streamingdienst oprichten.
Chick-Fil-A staat in de Verenigde Staten bekend om sandwiches met gebraden kip. Het bedrijf wil het portfolio alleen uitbreiden en heeft daarvoor opvallende plannen.
Deadline meldt namelijk dat de fastfoodketen bezig is met het opzetten van een eigen streamingdienst.
Om ook maar een beetje succesvol te worden in de streamingwereld anno 2024 heb je dan natuurlijk ook eigen content nodig. Volgens de publicatie wordt daar ook aan gewerkt. Zo zou Chick-Fil-A ‘werken met een aantal grote productiemaatschappijen, inclusief een aantal studio’s, om familievriendelijke shows te produceren’.
De focus van het bedrijf zou voornamelijk liggen op unscripted shows. Dat houdt met name reality TV en spelshows in. Chick-Fil-A zou bijvoorbeeld werken aan een gameshow met Glassman Media en Sugar23 - het productiebedrijf achter onder andere de
Netflix-serie 13 Reasons Why. Voor de show zouden tien afleveringen zijn besteld.
Deadline heeft gehoord dat het bedrijf 400.000 dollar per half uur over heeft voor unscripted series. Ook zou Chick-Fil-A bezig zijn om licenties binnen te slepen en content over te nemen.
Het hele project wordt naar verluidt geleid door Brian Gibson. Eerder was hij verantwoordelijk voor de remake van Top Gear op de History Channel en The X-Factor op Fox. Hij zou in gesprek zijn met meerdere producenten om content te ontwikkelen voor de streamingdienst.
Uitbreidingen naar de wereld van televisie
Chick-Fil-A is niet het enige bedrijf dat recent heeft besloten om iets te doen met televisie en
streaming. Lyft, een vervoersbedrijf dat vergelijkbaar is met Uber, heeft eerder een gameshow geproduceerd genaamd Lucky Lyft. En Airbnb heeft de documentaire Gay Chorus Deep South gemaakt voor MTV.
Het is alleen de vraag of Chick-Fil-A nog een plek kan veroveren tussen alle andere streamingdiensten. De markt is momenteel erg competitief en zelfs grote spelers als Netflix,
Disney+ en
HBO Max zetten drastische stappen om meer omzet binnen te halen.