Facebook verbant nep advertenties over kuur coronavirus

    Facebook maakt de regels voor advertenties strenger. De reden hiervoor is omdat er veel nepadvertenties zijn die gebruik maken van het coronavirus. Deze advertenties gebruiken nepnieuws en doen beloftes voor een mogelijke "kuur". Deze advertenties brengen mensen mogelijk in gevaar en zullen er gelijk afgehaald worden.

    Facebook zal strenger reageren op advertenties die te maken hebben met het coronavirus. Hiermee hoopt het bedrijf nepnieuws en paniek tegen te gaan. Maar nu blijkt dat het socialmediaplatform elke advertentie al verbant die de belofte maakt van een kuur voor het coronavirus, of een zogenaamd preventief middel. Een vertegenwoordiger van Facebook vertelde Business Insider dit:

    "We hebben recent een regel toegevoegd dat advertenties verbiedt om valse informatie te delen over het coronavirus. Bijvoorbeeld het aanbieden van een kuur die bijna uitverkocht is of het garanderen van een manier om het coronavirus te voorkomen. We hebben ook regels die illegale markt met handelswaren tegen gaat. Deze regel komt eigenlijk op hetzelfde neer.

    vertegenwoordiger Facebook

    Facebook, net zoals andere socialmedia-platformen, wordt steeds meer vol gezaaid met paniekerige gesprekken en soms ook veel nep-informatie/nieuws. Zo was er laatst nog een bericht dat het coronavirus was geconstateerd in Overvecht. Dit bericht blijkt gelukkig nep te zijn. Maar het zal niet lang duren voordat de eerste Nederlander geïnfecteerd zal zijn. Wereldwijd zijn er meer dan 79,000 mensen geïnfecteerd geraakt met het virus en er zijn nu 2,600 doden.

    Ondertussen zijn er meerdere Facebook-gebruikers die naar groepen gaan op Facebook om een medische masker te kopen of verkopen. Dit kan een risico vormen voor medische experts om tegen het coronavirus te vechten. Onthoud dat in tijden van paniek het altijd het beste is om kalm te blijven en goed na te denken voordat je een besluit neemt.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.