Elden Ring en
God of War Ragnarok zijn volgens velen duidelijk de twee beste games van 2022. De grootmachten hebben ook nu weer een hoop prijzen in de wacht gesleept en gehakt gemaakt van de concurrentie.
Elk jaar worden er rond deze tijd de
DICE Awards georganiseerd. Dat is niet een ceremonie die georganiseerd wordt door de Zweedse ontwikkelaar, maar door het prestigieuze Academy of Interactive Arts & Sciences. DICE staat namelijk voor ‘Design Innovate Communicate Entertain’. Vorige maand werden
de nominaties bekendgemaakt en afgelopen weekend zijn de prijzen uitgedeeld.
Het resultaat is niet heel verrassend als we kijken naar andere
Game of the Year-awards die de afgelopen tijd zijn uitgereikt. Net zoals bij de andere prijzen ging de strijd vooral tussen
Elden Ring en
God of War Ragnarok, waarbij deze keer de titel van
FromSoftware er vandoor ging met Game of the Year.
Elden Ring heeft daarnaast ook de awards voor Outstanding Technical Achievement, Outstanding Achievement in Game Design, Role-Playing Game of the Year en Outstanding Achievement in Game Direction gewonnen.
Hoewel de hoofdprijs naar Elden Ring ging, staat God of War Ragnarok niet met lege handen. Integendeel zelfs, de game won de meeste prijzen bij de DICE Awards. De game van
Santa Monica Studio heeft zeven prijzen gewonnen, waaronder Adventure Game of the Year en Outstanding Achievement in Story.
Andere winnaars bij de DICE Awards
Naast de twee grootmachten was er ook nog ruimte voor andere games bij de prestigieuze awards. Zo sleept
Gran Turismo 7 Racing Game of the Year in de wacht, Action Game of the Year ging naar
Vampire Survivors, Family Game of the Year ging naar
Mario + Rabbids Sparks of Hope en
MultiVersus won Fighting Game of the Year.
De grootste teleurstelling was voor
Horizon Forbidden West. De game van Guerrilla was voor zes prijzen genomineerd, maar won er geen enkele.