De lancering van de
PS5 komt steeds dichterbij, wat verduidelijkt wordt door de allereerste
reclame voor de next-gen console. In het spotje wordt de focus gelegd op de nieuwe
immersive features van de console.
De releasedatum van de PS5 is nog steeds niet bekendgemaakt door
Sony. Toch komt de lancering elke dag een stukje dichterbij. De next-gen console moet namelijk voor de feestdagen verschijnen en het Japanse bedrijf is nu ook al gekomen
met de eerste reclame voor het apparaat.
In plaats van het tonen van haar aankomende games, heeft Sony ervoor gekozen om een filmische ervaring te bieden met haar eerste PS5 reclame. Zo zien we een jonge vrouw in verschillende situaties, die de nieuwe immersive features van de console moet tentoonstellen. Aan het einde van het spotje worden die functies nog eens verduidelijkt voor de kijker: 3D Audio, Adaptive Triggers en Haptic Feedback.
De nieuwe features van de PS5
De 3D Audio moet ervoor zorgen dat spelers precies kunnen weten waar geluid vandaan komt, waardoor ze helemaal in de virtuele wereld worden getrokken. Met de Adaptive Triggers kunnen ontwikkelaars verschillende dingen implementeren in hun games. In
Ratchet & Clank: Rift Apart kunnen spelers bijvoorbeeld één schot lossen met de shotgun door de
trigger half in te drukken of meteen twee door de
trigger helemaal in te drukken. Tot slot is Haptic Feedback de evolutie op de simpele
rumble en zijn er veel meer mogelijkheden in de volgende generatie games.