Dragon’s Dogma 2 fans gaan over lijken voor performance

News
vrijdag, 22 maart 2024 om 12:00
dragons dogma 2 headerf1695647836
Fans van Dragon’s Dogma hebben zo’n 12 jaar gewacht op een vervolg. Nu Dragon’s Dogma 2 uit is, blijkt alleen dat het af en toe wat te wensen overlaat wat betreft de performance. Fans vermoeden alleen een oplossing te hebben: moord.
Dragon’s Dogma 2 mikt op een performance van 30 frames per seconde en heeft geen andere modus. Helaas wordt dat niet stabiel gehaald, iets waar Capcom al een oplossing voor zoekt. Aan IGN liet het bedrijf al weten dat de problemen waarschijnlijk te maken hebben met de grote rekenkracht die nodig is voor de NPC’s in de game.
Dat heeft fans die niet willen wachten op een performance patch alleen op een idee gebracht. Als NPC’s je performance negatief beïnvloeden, zou je dan een hogere framerate krijgen als er minder NPC’s zijn? Op de Dragon’s Dogma 2 subreddit worden al plannen gemaakt om uit te zoeken welke NPC’s er allemaal overbodig zijn.
Het plan voor die overbodige NPC’s is simpel: ze worden over de kling gejaagd. De meeste NPC’s kunnen in Dragon’s Dogma 2 permanent vermoord worden door de speler, dus fans hopen op die manier de performance te verbeteren. Het enige dat fans tegenhoudt is als een personage belangrijk is voor content.

Wordt de Dragon’s Dogma 2 framerate hier daadwerkelijk beter van?

Vooralsnog is er geen concreet bewijs dat het uitroeien van alle onnodige Dragon’s Dogma 2 NPC’s daadwerkelijk iets doet voor je framerate. Eén gebruiker heeft het over 15 extra frames, maar dat lijkt een gok of zelfs een grap. Je kunt natuurlijk ook wachten op een patch van Capcom.