Dit is waarom Jumbo Max Verstappen niet meer steunt

News
donderdag, 04 januari 2024 om 13:30
max verstappen gp saudi arabia 2023f1679300147
Vanaf aankomend seizoen pronkt voor het eerst niet meer het logo van Jumbo op de Formule 1-helm van Max Verstappen. De CEO legt nu uit waarom de supermarkt de Nederlander niet meer sponsort.
Tegenwoordig staan bedrijven in de rij om sponsor te mogen zijn van Max Verstappen, nu hij maar liefst drievoudig wereldkampioen is en de Formule 1 domineert. Je naam verbinden met zo’n succes is een goede manier voor bedrijven om hun onderneming in de spotlight te krijgen.
Maar Jumbo heeft in juni besloten om Verstappen vanaf 2024 niet meer te sponsoren. En dat terwijl de supermarkt al een sponsor van de coureur was, voordat hij in de Formule 1 terechtkwam. De Nederlander verscheen zelfs in spotjes van de Jumbo.
Het is nooit bekendgemaakt hoeveel Verstappen precies kreeg van de supermarkt, maar het nieuwe management heeft besloten om de geldkraan dicht te draaien. Niet alleen voor Verstappen, maar voor alle sportsponsoring. CEO Ton van Veen legt uit waarom tegenover De Volkskrant.

“We zijn heel actief geworden in de sportsponsoring, maar als je kijkt naar de successen van de atleten en de ploegen, moet je je afvragen of dat bij ons past. Max Verstappen is een wereldkampioen, maar wij zijn een Nederlands supermarktbedrijf, niet eens de grootste. Op het wereldtoneel hebben we niet zoveel te zoeken.”

Het einde van de sportliefhebber

Het sponsoren van sportploegen en Verstappen, werd ook voornamelijk aangejaagd door Frits van Eerd, de voormalige CEO van Jumbo. De topman was zelf ook een racecoureur. Sinds Van Eerd in opspraak is gekomen vanwege een witwasschandaal, is hij uit de functie gezet en worden zijn beslissingen teruggedraaid door het nieuwe management.