DigiD storing maakt inloggen onmogelijk

News
vrijdag, 04 februari 2022 om 12:15
storingf1623744697
Slecht nieuws voor mensen die een boosterafspraak willen maken of voor iets anders moeten inloggen op een website van de overheid. Door een DigiD storing is het namelijk niet mogelijk om in te loggen.
Voor vrijwel alle diensten van de overheid wordt het DigiD-systeem gebruikt. Je wil immers niet dat iemand anders makkelijk kan inloggen op jouw account en bijvoorbeeld jouw toeslagen kan veranderen of belastingaanslagen kan inzien. De software van DigiD maakt dat een stuk veiliger, maar daardoor zijn we ook heel afhankelijk geworden van het systeem.
Als er sprake is van een storing, dan wordt het vervolgens heel lastig om bij jouw eigen gegevens of de diensten van de overheid te kunnen komen. En dat lijkt nu precies het geval te zijn. Op Allestoringen.nl komen namelijk veel klachten binnen over DigiD. De meeste meldingen gaat over problemen met het inloggen via de software.
Daarnaast zijn er ook klachten over de app van DigiD, die niet naar behoren lijkt te werken. Als je zelf problemen hebt met DigiD, dan kan je daar bij Allestoringen.nl ook een melding van maken.

Wanneer wordt de DigiD storing opgelost?

Op het Twitter-account van Logius, de tak van het Ministerie van Binnenlandse Zaken dat verantwoordelijk is voor het beheer van digitale systemen als DigiD, is nog niks te lezen over een storing. Het is alleen goed mogelijk dat de technische problemen nog niet bekend zijn bij Logius. Het is te hopen dat de storing zo snel mogelijk is opgelost, zodat iedereen weer kan inloggen bij websites van de overheid en afspraken kan maken voor een boosterprik.