Update - Cyberpunk 2077 console update nu ook beschikbaar

News
woensdag, 09 december 2020 om 15:00
cyberpunk 2077 2f1593100430
We zijn tegenwoordig wel wat gewend wat betreft gamepatches, maar Cyberpunk 2077 maakt het wel héél bont. De nieuwe RPG van CD Projekt RED krijgt namelijk een Day Zero patch van 43 GB. Opvallend genoeg is komt er daarna nog meer aan!

Update - Console update nu ook beschikbaar

Waar Cyberpunk 2077 al te preloaden was op de PC en eerder duidelijk werd dat de game een aanzienlijke Day Zero patch zou krijgen, lijkt de Day One patch nu ook uitgegeven te zijn. De update voor consoles brengt de game naar versie 1.02 en is 28GB groot. De update is nu te downloaden voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X/S.
Verbeteringen zijn onder meer te vinden in de stabiliteit van de game, performance en het oplossen van een aantal kritieke problemen rondom progressie. Verder zijn ook verschillende gameplayproblemen aangepakt met de update.
Oorspronkelijk bericht hieronder:
We zagen het al van verre aankomen nadat de game enkele weken uitgesteld werd na dat de game al goud gegaan was: Cyberpunk 2077 krijgt een enorme Day-Zero patch van maar liefst 43,5 GB. Daar lijkt het alleen niet bij te blijven. Diverse reviewers en YouTubers hebben een exemplaar van de game ontvangen en YouTuber DreamcastGuy deelde een screenshot van de patch die hij voor zijn kiezen kreeg voordat hij kon gaan spelen.
Op de screenshot is te zien dat de patch van 43,5 GB aan het downloaden is. Daar lijkt het alleen niet bij te blijven. Fabian Mario Döhla van CD Project RED meldt in een reactie dat deze patch niét de Day One patch betreft. Er zit dus nog een tweede patch aan te komen voordat wij na de launch met de game aan de slag kunnen. Hoe groot de tweede patch zal zijn, is nog niet bekend.

Cyberpunk 2077 patch enorm, maar niet onverwacht

Dat Cyberpunk 2077 een omvangrijke patch zou krijgen was zeker te verwachten. De game ging weliswaar medio oktober 'Goud', wat betekent dat de definitieve versie van de game naar de Blu-Ray pers gaat, maar achter de schermen werd hard doorgewerkt. Sterker, CD Project RED kwam volop in de schijnwerpers te staan toen bekend werd dat er, ondanks eerdere beloften, een langere periode van crunch werd toegepast.
Crunch heeft een enorm slechte naam, omdat developers langere tijd bijzonder lange dagen moeten maken om een game af te kunnen krijgen voor de release. Zelfs met crunch bleek de releasedatum niet haalbaar en werd op het allerlaatste moment weken verschoven naar 10 december.
Er is dus heel veel werk verzet nadat de eerste versie naar de drukpers is gegaan. De kans is dus aanzienlijk dat gamers die op de lanceringdatum de game in de bus krijgen vooral naar een laadscherm zullen zitten te kijken, zelfs op de next gen consoles, omdat er diverse enorme patches gedownload moeten worden. De vraag is dan ook gerechtvaardigd wat de meerwaarde van fysieke media ten opzichte van de digitale versie nog is.

Populair Nieuws

Laatste Reacties