Dat er veel ontevredenheid is over
Viaplay is inmiddels welbekend. De
consumentenbond constateert alleen dat er de laatste tijd minder
klachten zijn over de dienst. Wel wordt benadrukt dat nog lang niet iedereen tevreden is.
Sinds Viaplay is begonnen met sportuitzendingen kun je de klok er bijna op gelijk zetten dat er een klachtenregen volgt. Kijkers hebben vaak last van slecht beeld of zijn ontevreden over het commentaar bij de wedstrijden. Op zeker moment waren er zoveel onbehandelde klachten dat de dienst
op de vingers werd getikt door de consumentenbond.
Maar tegenover
TotaalTV laat Gerard Spierenburg van de Consumentenbond weten dat de klachten in juli en augustus een stuk zijn afgenomen. Dat was deels te verwachten: in juli was er geen voetbal te zien en in augustus geen
Formule 1. Er was dus minder gelijktijdig te kijken, waardoor het netwerk van de dienst ook minder te verwerken kreeg.
Toch benadrukt Spierenburg dat er nog steeds veel ontevredenheid is over Viaplay. Hij geeft aan dat de Consumentenbond binnenkort contact opneemt met de dienst. De huidige situatie wordt dan onder de aandacht gebracht en besproken.
Weer meer Viaplay klachten op komst?
De vraag is natuurlijk of de daling in het aantal klachten alleen te maken heeft met de zomerstops van het voetbal en de Formule 1, of dat er ook echt verbeteringen zijn bij Viaplay. Dat zullen we ongetwijfeld in september gaan merken. Dan zijn het voetbal en
de Formule 1 weer gelijktijdig te zien op de dienst, dus is het potentieel voor ontevreden kijkers weer groot.