De CEO van
PlatinumGames wil 'grotere en risicovollere'
games ontwikkelen. Daarnaast suggereert hij dat Project G.G., een aankomde titel van de studio, mogelijk een live-servicegame is.
Atasushi Inabi, de nieuwe CEO van
PlatinumGames, heeft in een interview met
Famitsu onthuld dat hij graag "grotere en riskantere" games wil maken met het bedrijf. Zo vertelde hij dat hij games wil maken waarvan "over een langere periode kan worden genoten", vergeleken met "eenmalige, goed ontworpen" titels zoals
Bayonetta. Verder leek hij te suggereren dat Hideki Kamiya‘s Project G.G. mogelijk een
live-service game is.
Verder vertelde Inabi dat ze ook kleine games zullen koesteren en creëren, zoals
Sol Cresta. Verder zullen ze ook games koesteren waarin je kunt genieten van het proces van de game, zoals Bayonetta. De toekomstige projecten van PlatinumGames zullen daarentegen anders zijn in structuur dan hun huidige projecten. Volgens de CEO komt dit door de verandering van de markt.
Nieuwe actiegame van PlatinumGames
Na meer dan tien jaar steeds in opdracht te hebben geweerkt, is Project G.G. de eerste IP die volledig in bezit is van PlatinumGames. Het is een actiegame die wordt beschreven als de "climax" van Hideki Kamiya's trilogie van superheldengames waarin eerder Viewtiful Joe en
The Wonderful 101 verschenen.