De Baby Yoda pop was bepaald niet goedkoop

News
donderdag, 16 januari 2020 om 9:15
Film en tv zijn tegenwoordig verre van goedkoop om te produceren. Niemand kijkt er meer van op wanneer het budget voor een productie in de miljoenen zit. Toch zijn de kosten voor de Baby Yoda pop uit The Mandalorian opmerkelijk hoog.
Uit een interview met Adam Pally, één van de scout troopers die Baby Yoda sloeg, blijkt hoeveel The Child precies heeft gekost. Voor zijn eerste take van de stoot zou hij flink hebben uitgehaald naar de Baby Yoda pop. Entertainment Weekly laat weten dat Pally na die take even apart is genomen door Jon Favreau.
Favreau had de take gezien in zijn kantoor en kwam naar beneden met een belangrijk stukje informatie: de Baby Yoda pop was de Hero Yoda. Deze pop wordt gebruikt voor goede close-ups. “Ik wil even laten weten dat dit de Hero Yoda is en dat die zo’n 5 miljoen dollar kost,” liet Favreau Pally weten, “Dus hoewel ik wil dat je hem slaat, wil ik ook dat je weet wat hij kost”.

Waarom is de Baby Yoda pop zo duur?

Filmrekwisieten zijn wel vaker duur, maar vijf miljoen voor één pop is toch opvallend. Waarschijnlijk heeft het alles te maken met de functie van deze pop. Close-ups vereisen natuurlijk veel detail. Daarnaast zitten er vermoedelijk kostbare animatronics in de pop.
The Child heeft dan misschien veel geld gekost, maar hij heeft ook ons aller harten gestolen. We denken dan ook dat Disney de kosten inmiddels heeft terugverdiend. Al het speelgoed gebaseerd op The Child verkoopt namelijk bijzonder goed.