Als consumenten problemen hebben met
Apple-producten, dan kunnen ze hulp krijgen via
social media. Maar naar verluidt gaat Apple met die diensten stoppen.
Technologische apparaten krijgen elk jaar meer functies erbij, maar voor elke nieuwe functie kan er ook weer een nieuw probleem opduiken. En aangezien niet even technisch onderlegd is, is het altijd wel even handig als je iemand kan raadplegen die mogelijk wel een oplossing heeft.
Als je problemen hebt met een product van
Apple, dan kan je langsgaan bij de Genius Bar in een Apple-winkel of je kan online hulp krijgen via
Twitter, YouTube en het Apple
Support Community Forum. Maar volgens
MacRumors gaat daar een einde aan komen.
De publicatie heeft van meerdere bronnen gehoord dat Apple van plan is om ondersteunende rollen op social media te schrappen. Wanneer de verandering plaatsvindt, zullen consumenten geen hulp meer kunnen krijgen van Apple via social media.
Wanneer schrapt Apple de ondersteuning?
Naar verluidt zal de overgang ook al vrij snel plaatsvinden. Volgens de interne bronnen zal vanaf 1 oktober geen hulp aangeboden worden via Twitter. Klanten die dan een bericht sturen naar het
Apple Support-account krijgen een geautomatiseerd antwoord met andere manieren hoe ze Apple kunnen contacteren.
Het techbedrijf zou aan de getroffen medewerkers de mogelijkheid hebben geboden om een rol te krijgen bij het supportteam via de telefoon. Medewerkers kunnen niet overstappen op andere chat-gebaseerde
ondersteuning, wat naar verluidt voor veel woede bij het personeel heeft gezorgd.