Spelers keken raar op toen ze in oudere Assassin’s Creed games plotseling in-game
advertenties kregen voor de
Black Friday sale van
Ubisoft. Volgens de uitgever was dat alleen niet bedoeling en ging het om een technische fout.
Net zoals veel andere webshops en digitale
storefronts organiseert Ubisoft een Black Friday sale, waarbij je 20 procent korting kan krijgen op
Assassin’s Creed Mirage. Dat is op zich niet zo vreemd, maar de advertenties in oudere Assassin’s Creed games waren dat wel.
Zo doken er video’s op van
Assassin’s Creed Odyssey op
social media, waarin spelers tonen dat een advertentie voor de aanbieding werd getoond bij het openen van de kaart. Spelers kregen vervolgens de optie om de advertentie te sluiten of om direct naar de
store te gaan om de nieuwe Assassin’s Creed game te kopen.
Volgens Ubisoft was het alleen helemaal niet de bedoeling dat er advertenties opdoken in de games. Dat heeft de uitgever laten weten aan
IGN.
“We zijn ervan op de hoogte gesteld dat sommige spelers gisteren tijdens het spelen van bepaalde Assassin's Creed-titels te maken kregen met pop-upadvertenties. Dit was het gevolg van een technische fout die we hebben aangepakt zodra we van het probleem op de hoogte waren.”
Een opmerkelijke fout
Ubisoft heeft in de verklaring niet uitgelegd hoe het precies kon dat een advertentie ineens kon opduiken in een oudere game en dat ook nog eens tijdens het spelen zelf. Al langere tijd worden er namelijk advertenties voor deals of nieuwe games getoond in Assassin’s Creed titels, maar alleen wanneer de game wordt opgestart.