Het is ongelofelijk frustrerend wanneer je een video aan het streamen bent, terwijl je lekker in de badkuip aan het dobberen bent en je video dan vastloopt. Dit kan maar zo komen door een
storing en dit wil je natuurlijk niet. Dit zijn vijf
Ziggo storing tips die je helpen een storing te bestrijden.
Dit zijn de vijf Ziggo storing tips die je moet aanhouden om te voorkomen dat je
telefoon uit frustratie tegen de muur vliegt, omdat je weer eens geen internet hebt. Soms valt het natuurlijk niet te verhelpen, omdat het probleem bij Ziggo ligt. Andere keren ligt het aan factoren bij je thuis.
5. Check de Ziggo storingchecker
Het eerste wat je moet doen als je een Ziggo storing hebt, is het checken van de Ziggo storingchecker. De storingchecker laat je de actuele status zien van de servers van Ziggo. Dit kun je het makkelijkst doen door naar de
Ziggo webpagina van de storingchecker te gaan met het mobiele netwerk van je telefoon.
Vervolgens hoef je maar een paar simpele stappen te ondernemen. Als eerste is het belangrijk dat je de goede postcode invult en vervolgens ook je huisnummer. Als je dit gedaan hebt, hoef je alleen maar op de check knop te klikken voordat Ziggo controleert of er storingen zijn.
4. Nieuwe bekabeling
Het is misschien een hele onderneming om het voor elkaar te krijgen, maar nieuw kabels zijn soms simpelweg de enige optie. Als je oudere kabels hebt, kan het namelijk voorkomen dat er een kink in de kabel zit. Dat kan voor een vervelend resultaat zorgen, namelijk dat je verbinding stoort. Je denkt misschien dat als je de kabels tien jaar geleden gelegd hebt er nooit meer iets aan hoeft te gebeuren, maar het kan dus wel degelijk voor slechte verbinding zorgen.
Door nieuwe bekabeling te plaatsen weet je zeker dat alles in huis goed is aangesloten. De klantenservice kan dan ook niet meer zeggen dat het probleem bij jou ligt, want dan kun je ze hier simpelweg op wijzen. Het is vanzelfsprekend wel belangrijk dat je de goede kabels legt.
3. Goede verbinding
Als eerste is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je verbinding goed is. Je kunt je modem wel in de ene hoek van de woning plaatsen, maar als aan de andere kant van de woning de verbinding slecht is gaat dat problemen veroorzaken. Het is daarom belangrijk voor zowel voor je router als de centrale modem belangrijk waar je deze plaatst. Zorg ervoor dat deze op ooghoogte zit in een centraal gelegen plaats in je huis.
Door dit te doen zorg je ervoor dat de verbinding overal in huis even sterk is. Hierdoor kom je niet ineens voor een verrassing te staan. Als je vanuit je badkamer op de tweede verdieping geen verbinding hebt, terwijl je Netflix vanuit bad wilt kijken, heb je geen zin in akelige verbindingsproblemen natuurlijk.
2. Bel de klantenservice
Er kunnen natuurlijk ook grotere problemen zijn, zoals een router die spontaan in brand vliegt of een mediabox die kapot in de doos zit. In dat geval is het handig dat je eerst de brand blust en vervolgens de klantenservice belt. Deze is dagelijks bereikbaar tussen acht uur 's morgens en tien uur 's avonds.
Ook op feestdagen kun je de klantenservice gewoon bereiken. Daarvoor moet je wel 0900-1884 bellen. Je kunt ook via de
contact met Ziggo webpagina in aanraking komen met Ziggo waarbij het bedrijf je dan vervolgens helpt om van je probleem af te komen.
1. Overstappen naar een andere provider
Als je na alle bovenstaande tips nog steeds niet van je Ziggo storingen afkomt, lijkt er nog maar één optie op te zitten. Als je echt helemaal zat bent van alle problemen, kun je overstappen naar een andere
provider. Er is natuurlijk geen garantie dat die ook niet ooit een storing hebben.
Dit zijn onze vijf Ziggo storing tips!
Dit zijn de manieren om van je Ziggo storingen af te komen. Heb jij soms ook last van bijvoorbeeld een
Ziggo webmail storing zoals een tijdje geleden of heb je zelf nog tips of andere handige manieren om van een storing af te komen? Laat het ons dan weten in de reacties. Vergeet ook niet dan
Ziggo TV in de komende maanden niet meer analoog is, dus als je daar meer over wilt weten kan dat ook.