Vijf Final Fantasy VII Remake features om naar uit te kijken

Article
maandag, 02 maart 2020 om 17:30
schermafbeelding 2020 01 24 om 124719 800x450 acf croppedf1582981920
In 1997 kwam de legendarische game Final Fantasy VII voor het eerst uit. Vanaf 10 maart kunnen PlayStation 4-bezitters dit epische avontuur eindelijk herbeleven. Welke oude en nieuwe features kunnen we allemaal in deze remake verwachten? Je leest het hier!

Classic Mode

Waar de combat van het originele Final Fantasy VII volledig turn-based was, bevat Final Fantasy VII Remake een actief gevechtssysteem met turn-based elementen. Dit betekent dat je jezelf in Final Fantasy VII Remake middenin de actie begeeft. Maar wat nou als je als JRPG-veteraan toch liever wat meer achterover leunt om je enkel op de turn-based combat te focussen? Voor die mensen is er in Final Fantasy VII Remake de zogeheten Classic Mode.
In Classic Mode worden alle handelingen uit het actieve gevechtssysteem automatisch uitgevoerd. Zo kun je het gevechtssysteem dus compleet naar eigen voorkeur aanpassen. Classic Mode is hiermee een waardige toevoeging voor fans van klassieke turn-based JRPG's!
final fantasy vii remake3 ds1 1340x1340f1582982330

Materia

Toen Final Fantasy VII in 1997 uitkwam, werd het Materia-systeem enorm geprezen. Uiteraard keert materia in Final Fantasy VII Remake terug en hoewel we inmiddels 23 jaar verder zijn, houdt dit systeem zich ontzettend goed staande. Net als in het origineel kunnen Cloud, Barret, Tifa en de rest van hun crew zogeheten materia toevoegen aan hun wapens. Deze gloeiende bollen dragen bij aan de ontwikkeling van nieuwe abilities en hogere stats.
Wanneer je bijvoorbeeld Fire Materia toevoegt aan Cloud's iconische Buster Sword, zal hij na geruime tijd sterkere vuurmagie kunnen gebruiken. Door te experimenteren met verschillende materia wordt het mogelijk om de verschillende speelbare personages naar eigen hand aan te passen. Wat deze feature nóg toffer maakt, is dat je in Final Fantasy VII Remake op de overworld precies kunt zien wat voor Materia ieder personage in zijn wapen heeft zitten!
ff7 remake summons shiva trailerf1582982250

Summons

Er zijn veel verschillende soorten materia, maar de materia waar wij nog wel het meeste naar uitkijken, zijn de verschillende soorten Summon Materia. Net als in de meeste Final Fantasy-games kun je in Final Fantasy VII Remake allerlei enorme monsters en goddelijke wezens oproepen. Waar deze summons in het origineel nog uit een zeer beperkt aantal polygonen bestonden, zijn ze nu in volle HD-glorie te beschouwen. Onder andere Ifrit, Shiva en Chocobo & Moogle zullen hun grote terugkeer maken in Final Fantasy VII Remake.
Bovendien is ook al bevestigd dat er meerde summons toegevoegd zullen worden al DLC. Het gaat hier om Chocobo Chick, Carbuncle en Cactuar.
shown the trailer of the tgs final fantasy vii remake 1170x658f1582982185

Dynamische muziek

Final Fantasy VII staat niet alleen bekend om het legendarische verhaal, de iconische personages en het geprezen materia-systeem, maar natuurlijk ook om de atmosferische soundtrack van Nobuo Uematsu. Veel van de muziek uit het origineel wordt in Final Fantasy VII Remake herbruikt, maar wordt nu uitgevoerd door een voltallig orkest. Hierdoor klinkt de muziek nóg mooier en je kunt dan ook een hoop nostalgische klanken verwachten.
Bovendien is het verloop van de muziek nu volledig dynamisch, wat betekent dat de muziek zich aanpast aan de situatie waarin de speler zich bevindt. Zo zal de achtergrondmuziek tijdens cutscenes bombastisch en groots klinken, maar kan hetzelfde nummer tijdens een emotionele cutscene ineens veel kleiner gearrangeerd zijn. Hierdoor word je als speler nog dieper ondergedompeld in de atmosfeer van de game.
square enix ps4 final fantasy vii remake kopenf1582982063

Switchen tussen personages

Hoewel Final Fantasy VII Remake niet meer volledig turn-based is, betekent dit niet dat je voor altijd vastzit aan één speelbaar personage. Integendeel, als je wilt overleven zul je tijdens gevechten juist moeten schakelen tussen verschillende personages om hun unieke skills te gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld van Cloud naar Barret schakelen als je een turret moet uitschakelen die zich buiten het bereik van Cloud's zwaar begeeft. Met zijn gun-arm is deze klus voor Barret namelijk een eitje.
Deze feature geeft ons de mogelijkheid om in Final Fantasy VII Remake écht in de voetstappen van ieder personage te treden. We kunnen dan ook niet wachten om de strijd tegen Shinra aan te gaan als Cloud, Barret, Tifa, Aerith en Red XIII!