Total War Three Kingdoms details - Oorlog in het oude China [gezien op E3]

Article
woensdag, 20 juni 2018 om 13:13
xgn google image
Van oudsher kennen we de Total War serie van Creative Assembly voor strategische weergave van grote historische legers. De nieuwste Total War game brengt hier geen verandering, maar introduceert wel een nieuw thema: het oude China. Wij hebben de Total War Three Kingdoms details voor je, rechtstreeks vanaf E3!

Wat achtergrond over de Total War Three Kingdoms details

De Total War games combineren grote campaigns, empire building en immense tactische gevechten voor een unieke combinatie. Total War Three Kingdoms is hier niet heel anders in, behalve in het feit dat dit keer is gekozen voor de setting van het oude China. Specifiek gedurende de tijd van de Drie Koninkrijken.
Dit was een tijdsperiode tussen het jaar 220 en 280 waarin China ontzettend veel veranderingen doormaakte en uiteindelijk in drie staten opgedeeld werd. Deze zogenoemde Romance of the Three Kingdoms (de periode voor en gedurende de Drie Koninkrijken) heeft al in talloze films en games geïnspireerd. Met allerlei grootheden die strijden voor de macht over China, is het een geschikte setting voor een Total War game.
134301

Visueel ontwerp

In Total War Three Kingdoms is er gekozen voor een wat meer moderne presentatie gecombineerd met klassieke Chinese ontwerpelementen zoals tekening met penseelstreken. Dit zie je terug in de omgevingen, maar vooral ook in de user interface. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Unit Cards. Waar deze in het verleden nog afbeeldingen waren van de soldaten, is dat in Total War Three Kingdoms anders gedaan.
Eén van de Total War Three Kingdoms details is dat je nu alleen de meest belangrijke gedeelten van een Unit op de kaart ziet. Als je bijvoorbeeld een Unit Card voor een speer soldaat hebt, zal je op de kaart een schim zien met het belangrijkste gedeelte (in dit geval de speer) uitgelicht. Dit zal het makkelijker moeten maken om in één oogopslag te kunnen zien welke Units je gaat gebruiken.
134302

Grote persoonlijkheden

Zoals je misschien al gewend bent van bijvoorbeeld Dynasty Warriors was de periode van Drie Koninkrijken vol met grote persoonlijkheden. Tenminste, als we de geschiedenisboeken en deze game moeten geloven. In de game zal je in je legers de besturing krijgen over verschillende legendarische generaals. Hun motivaties, relaties en persoonlijkheden zullen allemaal invloed hebben op het verloop van het verhaal.
In de demo die wij te zien kregen op E3 kregen we een gevecht tussen twee van hen te zien: Lü Bu en Cao Cao in hun allerlaatste gevecht. Dit was het gevecht waar Lü Bu echt was verslagen rond het jaar 198. In de Romance of the Three Kingdoms zijn deze persoonlijkheden groots gemaakt, wat in deze game niet anders is.
Gedurende veldslagen zullen ze allerlei opmerkingen naar elkaar maken, gebaseerd op wat er eerder in je campaign gebeurd is. Ze beledigen en beschimpen elkaar tijdens de veldslagen. Dit eindigt in een confrontatie tussen twee generaals; wij zagen Lü Bu het opnemen tegen Cao Cao in een cutscene, waar we van te horen kregen dat het met motion capture gechoreografeerd was.
134303

Generaals en veldslagen

Wij kregen op E3 een belegering van de stad waar Lü Bu zich verscholen hield te zien. Deze grote ommuurde stad heeft verschillende officiële ingangen, natuurlijk verdedigd voor vijandelijke soldaten en pijltorens. Eén van de belangrijkste Total War Three Kingdoms details is dat je in voorgaande games jouw leger rondom jouw generaal bouwde. Dit is in principe niet anders, maar het grote verschil is dat je nu meerdere generaals tegelijkertijd kan hebben.
Elk van hen heeft een eigen soort speciale troepen die ze in veldslagen in kunnen zetten. Eén van de meer tactische generaals die we zagen had toegang tot een trebuchet, een belegeringswapen waarmee het aanvallen van steden een stuk makkelijker wordt. Andere generaals hebben bijvoorbeeld Heavy Spear Guards als hun speciale troepen. Het is de bedoeling dat je een gebalanceerd leger samenstelt waarbij deze soldaten tot hun recht komen.
Ze worden dan ook opgedeeld in verschillende classes zoals Guardian, Vanguard, Champion en Strategist. Een Guardian geeft je bijvoorbeeld soldaten die fungeren als tanks met hele sterke verdediging. Troepen in het algemeen hebben een steen papier schaar principe, met bepaalde soldaten die beter werken tegen andere soldaten en andersom. Dit doorhebben is essentieel om succesvol te zijn in Total War Three Kingdoms.
134304

Oude steden

Tot slot kregen we nog informatie over de steden in de game. Deze grote ommuurde steden zijn gebouwd met de typische klassieke Chinees architectuur, maar zijn er natuurlijk niet alleen om naar te kijken of te vernietigen. Elke stad is opgebouwd in verschillende districten die overeenkomen met wat je in de campaign gebouwd hebt. Zo is er bijvoorbeeld een Fire District, waar alle militaire gebouwen zijn geplaatst.
Hier kan je een interessante keuze maken. Er voor kiezen om deze gebouwen met de grond gelijk te maken, of om ze over te nemen zodat je ze vervolgens zelf kan gebruiken in de rest van de campaign. Het grote nadeel is dan natuurlijk dat het gevecht op dat moment een stuk uitdagender wordt als je de gebouwen niet vernietigt.
Al deze Total War Three Kingdoms details maken één ding duidelijk: op deze manier hebben we de Romance of the Three Kingdoms nog nooit gezien. Wij moeten de game nog zelf proberen om te bepalen of het allemaal goed werkt, maar voorlopig hebben we veel goeds gezien.
Total War Three Kingdoms komt in de lente van 2019 naar de pc.

Populair Nieuws