Top 5 meest gevreesde XCOM 2 aliens

Article
donderdag, 11 februari 2016 om 13:01
xgn google image
In XCOM: Enemy Unknown kwam je oneindig veel angstaanjagende aliens tegen die er niet voor terugdeinsde om jouw hele team uit te roeien. In XCOM 2 zijn ze ook nog eens geëvolueerd. Wij hebben daarom de top 5 meest gevreesde XCOM 2 aliens op een rijtje gezet met tips om het er levend vanaf te brengen!

Faceless

In XCOM 2 kom je geregeld mensen tegen tijdens missies. Aangezien het doel van XCOM is om de mensheid te redden van de aliens, is het natuurlijk niet de bedoeling om ze - bedoeld of onbedoeld - om te leggen. De aliens maken hier echter ongegeneerd misbruik van door middel de Faceless. Deze aliens zien eruit als mensen, maar kunnen voor je gezicht ineens veranderen in hun ware vorm; lange, gelei-achtige monsters met enorme klauwen.
Aangezien de Faceless alleen kan aanvallen met zijn klauwen, is het van levensbelang om hem op afstand te houden. Gelukkig kan deze soort niet schuilen en is hij dus makkelijk te raken op het slagveld. Het is ook aan te raden om een teammaat op Overwatch - schieten zodra een vijand in zicht is - te zetten, zodat de Faceless niet gelijk de overhand heeft als hij verandert vanuit zijn menselijke vorm.
Heel makkelijk is het alleen niet om een Faceless om te leggen, want aan het einde van zijn beurt regenereert hij automatisch wat leven terug. Met zijn Leap-vaardigheid kan hij ook nog eens grote afstanden in korte tijd afleggen. We hebben je gewaarschuwd!
86256

Viper

Wie XCOM: Enemy Unknown heeft gespeeld kan zich vast nog wel de Thin Men herinneren. Waar in XCOM 2 de Faceless de infiltranten zijn onder de mensen, waren de Thin Men daarvoor verantwoordelijk in het eerste deel. Toch was hun vermomming niet perfect, want de slanke ‘mensen’ hadden reptiel-achtige ogen achter hun ogen en groene plekken op hun lichaam. In XCOM 2 is duidelijk hoe dat kwam, want daar zijn ze veranderd in hun ultieme vorm: de Vipers.
Vipers doen hun naam zeker eer aan, want het zijn simpelweg enorme cobra’s met een paar armen om een Plasma Rifle in te dragen. In tegenstelling tot normale slangen zijn deze enorme schubbekoppen niet alleen overgeleverd aan hun gif en tanden en zijn ze even dodelijk op lange afstanden.
Kom je te dicht bij ze in de buurt, dan zullen ze zeker niet schuwen om hun natuurlijke vaardigheden te gebruiken. Zo kunnen ze gif spugen en jouw soldaten naar zich toe trekken met hun tong, om ze vervolgens vast te zetten. De andere soldaten kunnen een vastgezette collega wel bevrijden, maar je wilt zeker voorkomen dat je team bij voorbaat als in de buurt komt.
Vipers hebben daarnaast ook nog een zeer hoog percentage om kogels te gedeeltelijk te ontwijken, met als gevolg dat je soldaten enkel schampschoten toebrengen. Wij raden aan om een Grenadier bij je te hebben als je een Viper tegenkomt, want explosies zijn een stuk moeilijker te ontwijken.
86257

Beserker

Wat is angstaanjagender dan een alien die niet in vrede naar je planeet is gekomen? Een alien die tweemaal zo groot is, tweemaal zo aggresief en tweemaal zo sterk. Dat is zo’n beetje de beste manier om een Berserker te omschrijven en dat is dan ook een alien waar je zo snel mogelijk mee af wilt rekenen… of juist niet.
De Berserker is een evolutie van de Berserker die we al kennen uit XCOM: Enemy Unknown en deze keer is het al helemaal geen teamspeler meer. Al is de Berserker namelijk aggresief geworden is door schade, dan zal het andere aliens aanvallen als er geen leden van XCOM in de buurt zijn. De Berserker is in de handen van een tactische speler een geheim wapen om snel met andere aliens af te rekenen.
Lukt dat echter niet en de Berserker richt zijn aandacht weer op jouw soldaten, dan zijn de rapen gaar. Met zijn Bull Rush-vaardigheid kan hij tweemaal zo snel bewegen en door muren en cover heen beuken. Je bent dus nergens veilig voor zijn woede en als hij voor de neus staat van een XCOM-soldaat, dan merk je dat ook gelijk, want de melee-aanval van de Berserker is de sterkste melee-aanval is de hele game.
86258

Chryssalid

Zoals je waarschijnlijk uit deze lijst kan opmaken, wil je vrijwel geen enkele alien in je buurt hebben en is het belangrijk om op afstand aan te vallen als dat mogelijk is. De spin-achtige Chryssalids hebben daar echter totaal geen boodschap aan en maken het leven van jouw soldaten zo zuur mogelijk.
De Chryssalid heeft geen wapen om op afstand aan te vallen, maar is wel extreem snel en valt aan met klauwen die doordrenkt zijn met gif. In tegenstelling tot andere soorten gif, gaat dit goedje niet vanzelf weg en kan alleen geheeld worden door bijvoorbeeld een medkit.
Het is al niet fijn om een soldaat te verliezen aan een langzame dood, maar wanneer er een soldaat of burger - de Chryssalid deinzen er niet voor terug om burgers te doden - het leven laat en die is vergiftigd, dan ontstaat er een cocon. Wordt de cocon niet vernietigd, voordat hij volgroeid is, dan zullen er drie nieuwe Chryssalid uitkomen. Inderdaad, dat wil je altijd voorkomen.
Chryssalid zijn verdomd goed in graven en zullen proberen om je vanuit de grond aan te vallen. Nog irritanter is dat ze het trucje ook kunnen uitvoeren terwijl het jouw beurt is, dus zelfs in je eigen beurt ben je niet veilig voor een Chryssalid die verstopt is onder de grond.
Wij raden dan ook aan om een Specialist mee te nemen, die met zijn vaardigheid Scanning Protocol de Chryssalid kan forceren om naar boven te komen. Maar let vooral op de cocons en mensen die op het punt van sterven staan, want voor je het weet word je overlopen door een leger van Chryssalids.
86259

Archon

Om het vertrouwen van de mensheid te winnen hebben de aliens bepaalde aanpassingen gedaan binnen hun gelederen. Zo zijn er een hoop mensen aan het leger toegevoegd - uiteraard wel met genetische aanpassing hier en daar - in de vorm van ADVENT-soldaten. Om die troepen zo goed mogelijk te leiden is daarnaast de Archons in het leven geroepen. Deze aliens zijn gevormd in de stijl van Egyptische goden en sturen de ADVENT-soldaten aan op het slagveld.
Helaas voor de XCOM-troepen is de Archon niet een generaal die de legers aanstuurt vanaf een heuvel, want de Archon is één van de meest krachtige en gevaarlijke tegenstanders die je tegenkomt. Met zijn speer kan hij jouw soldaten omtoveren tot een kebab en op lange afstanden kan het wapen ook gebruikt worden als een plasma beam.
Het grootste wapen van de Archon is alleen dat hij kan vliegen en daarmee cover kan omzeilen. Een muurtje heeft immers weinig zin als de vijand boven je hoofd vliegt en een mijnenveld kan afvuren. De Archon heeft daarnaast ook een aantal eigenschappen overgenomen van de Berserker, want wanneer hij bijna het loodje legt wordt hij enraged en mag hij een extra actie verrichten per beurt.
Omdat de Archon snel dodelijk kan zijn met zijn mijnenveld en speer is het aan te raden om hem zo snel mogelijk neer te halen. Helaas heeft hij nagenoeg geen zwaktes die jouw soldaten kunnen uitbuiten, maar zijn vliegkunsten kunnen ook zijn ondergang worden. Jij hebt misschien geen voordeel meer van cover als hij in de lucht hangt, maar de Archon heeft helemaal geen cover meer en kan daarmee een mooi doelwit worden voor jouw sluipschutters.
Naast deze vijf buitenaardse is er nog één vijand die misschien nog wel gevreesder is dan alle andere aliens gecombineerd, maar welke alien dat is houden we een verrassing voor jullie zelf.

Populair Nieuws