Top 5 hardst falende games - Slechte releases

Article
donderdag, 21 april 2016 om 17:00
xgn google image
Steeds meer mensen krijgen toegang tot computers, consoles en internet. Hoewel dit voor game ontwikkelaars natuurlijk goed nieuws is en zij zodoende de kans krijgen hun afzet te vergroten, brengt het soms ook problemen met zich mee. Hieronder lees je onze top 5 hardst falende games die afgingen tijdens hun slechte releases!
Deze top 5 hardst falende games bestaat uit vijf games die op de dag van hun release de drukte niet aankonden, hun game (nog) niet afhadden of gewoon simpelweg en slechte of kapotte game hebben aangeleverd.

5. Battlefield 4

Veel verschillende fouten kende Battlefield 4 in de begindagen op de oude generatie consoles (PS3, Xbox 360). Van connectiefouten en willekeurige crashes tot netcode fouten, waardoor de kogels ergens anders heen vlogen dan het leek vanaf de positie van de schutter. De 'leukste' fout was een geluiddemper op een sniper rifle die het geluid van alle wapens in het hele spel moffelde. Alleen daarom verdien je al een plekje in de top 5 hardst falende games.
De problemen hielden wekenlang aan en bij elke fout die er uit werd gehaald, kwam er weer een nieuwe voor terug. Zelfs toen alle problemen waren verholpen, moest DICE nog aanpassingen maken. Dit keer ging het om de servers, deze bleken niet krachtig genoeg om de spelmodus, waar 64 spelers tegelijkertijd in een server zaten, aan te kunnen.
Na het oplossen van al deze problemen kondigde DICE een 'double XP' evenement aan om spelers iets tegemoet te komen. Battlefield 4 heeft ondanks alle fouten meer dan 25 miljoen kopieën verkocht.
89702

4. Assassin's Creed: Unity

Waarschijnlijk de slechtste Assassin's Creed game die Ubisoft ooit heeft gelanceerd, is Assassin's Creed Unity. Ondanks een embargo op reviews, dat 12 uur na de lancering van de game afliep, kwamen er al in de eerste uren na lancering klachten binnen bij Ubisoft over de game. De klachten kwamen niet vanuit de journalistieke hoek, maar van de spelers zelf. De spelers die met het spel begonnen waren, vonden namelijk allerlei fouten in de game die het spel onspeelbaar maakten.
Wat de game onspeelbaar maakte, waren de fouten waardoor spelers door de grond heen zakten, frame-rates die om onverklaarbare redenen kelderden tot een dramatisch niveau, alsof je naar een dia show zat te kijken, en een kapotte co-op modus. Ubisoft zag zijn fout in en annuleerde de DLC voor Unity en gaf spelers die de DLC al als pre-order hadden besteld een gratis game. Maar ook daar ging Ubisoft mee de mist in, door bij de 'kleine lettertjes' een regel te implementeren die er al snel werd uitgepikt door gameinformer.com.
In de kleine regeltjes van de 'terms & conditions' stond namelijk dat wanneer iemand de gratis game accepteerde hij of zij het recht verliest om Ubisoft ooit nog aan te klagen over eerdere, huidige of toekomstige projecten.
Exacte verkoopcijfers zijn niet vrijgegeven door Ubisoft, maar Assassin's Creed Unity en Rogue hebben gezamenlijk tien miljoen stuks over de toonbank zien gaan.
89703

3. Half-Life 2

Half-Life 2 is misschien wel de meest geanticipeerde games aller tijden (met uitzondering van Half-Life 3). Voordat Steam de digitale game winkel werd die het vandaag de dag is, was het voor Valve een tool die ze gebruikten om updates voor hun games aan te bieden aan spelers. Tot het moment dat zij bedachten om Steam te gebruiken als platform voor Half-Life 2.
De Steam servers waren alles behalve klaar voor de tienduizenden, zo niet honderdduizenden spelers die toegang wilde tot Half-Life 2. Niet alleen de mensen die Half-Life 2 wilden downloaden hadden pech, ook de mensen met een fysieke kopie konden niks met hun game. Half-Life 2 had namelijk authenticatieâ nodig via Steam en de Steam servers waren onbereikbaar. Ook na het verkrijgen van authenticatieâ en toegang tot de game, waren er problemen met framerates die kelderden en de buggy audio.
Half-Life 2 ging desondanks meer dan 6,5 miljoen keer over de (digitale) toonbank.
89704

2. World of Warcraft

Het jaar is 2004 en Blizzard staat op het punt om hun langverwachte game, World of Warcraft, te lanceren. Eerdere games van de studio die in het Warcraft universum plaatsvonden, waren immens populair waardoor Blizzard besloot om een online multiplayer game World of Warcraft te ontwikkelen. Op de dag van lancering stond Blizzard klaar met een team van 500 man en 40 servers, die op volle toeren aan het draaien waren.
Dit bleek echter vele malen te weinig voor de hordes aan enthousiaste gamers die niet konden wachten om in te loggen op de servers. Urenlange wachtrijen waren het gevolg. Blizzard verdubbelde het aantal servers, maar ook dit mocht niet baten, want nog steeds waren de rijen eindeloos. Het werd zelfs zo erg dat Blizzard stopte met het verzenden van het spel naar de verschillende winkels om ervoor te zorgen dat de problemen niet erger werden.
Ondanks alles heeft World of Warcraft inmiddels meer dan 14,5 miljoen kopieën verkocht. Niet slecht voor een game uit de top 5 hardst falende games!
89705

1. Simcity (2013)

Simcity was in 2013 een van de games die zou verschijnen waar spelers naar uitkeken. Spelers waren dan ook alles behalve blij dat, toen de game eindelijk verschenen was, het totaal onspeelbaar bleek te zijn. Simcity was voor (bijna) iedereen onspeelbaar op de dag van lancering en ook de tweede dag bracht weinig verbetering. Pas na een week werd het beter, toen EA een aantal functies uitschakelde en spelers eindelijk verbinding konden maken met het spel en de servers.
Ook zonder de 'uitgezette' functies bleven de klachten komen, onder andere over de kleine ruimtes waarin men de steden kon bouwen en de tegenvallende A.I. in de game. Een andere grote klacht was dat er niet puur en alleen offline gespeeld kon worden. EA bleef stug volhouden door te zeggen dat dit niet mogelijk was, om twee maanden later met een update te komen die dit toch mogelijk maakte.
Ondanks de vele fouten bij de release, verkocht Simcity toch nog meer dan twee miljoen exemplaren.

Populair Nieuws

Laatste Reacties