The Division 2 PvP - De grootste veranderingen op een rijtje

Article
donderdag, 17 januari 2019 om 18:00
xgn google image
De tijd gaat sneller dan je denkt, nog maar twee maanden en dan ligt The Division 2 alweer in de winkels. Wij zijn afgereisd naar Malmö in Zweden om bij ontwikkelaar Massive aan de slag te gaan met de PvP-modi van de game om te zien wat er is veranderd. Lees hier alles over de The Division 2 PvP veranderingen.

Drie Dark Zones

The Division introduceerde een speciaal player versus player-systeem (PVP), de Dark Zone. Een speciaal gebied waar spelers het tegen sterke computergestuurde vijanden opnemen om speciale loot te verdienen, maar waar je ondertussen ook wordt opgejaagd door andere spelers die jouw loot willen jatten. In tegenstelling tot de normale zones moet je alle loot die je vindt in de Dark Zone namelijk eerst veilig stellen.
The Division 2 gaat een stapje verder en heeft niet één grote Dark Zone, maar drie kleinere Dark Zones met elk een eigen omgeving. De oostelijke Dark Zone bij Union Station bestaat uit dure huizen en brede straten, de zuidelijke Dark Zone bij Fisherman’s Wharf heeft veel overheidsgebouwen met grote, open ruimtes waar je makkelijk ten prooi valt aan een sluipschutter. De westelijke Dark Zone bij Georgetown kent veel architectuur uit de begindagen van Amerika, waardoor de straten en ruimtes een stuk krapper zijn.
Zo heeft elke Dark Zone een andere dynamiek en moet je goed nadenken over de wapens die je gebruikt. Hoewel een shotgun bijvoorbeeld goud waard is in de westelijke Dark Zone, zal deze weinig effect hebben in de zuidelijke Dark Zone. Bovendien zorgen de kleinere Dark Zones ervoor dat spelers elkaar sneller zullen vinden, dus als je je loot veilig wil stellen kan je de klok erop gelijk zetten dat andere spelers het gaan proberen te stelen.
144684

Rogue-systeem op de schop

In het origineel gaat een agent Rogue wanneer hij of zij een andere speler aanvalt. Daarna is het zaak om zoveel mogelijk andere spelers te doden en te overleven, want wanneer de timer afloopt word je beloond met extra veel loot. In The Division 2 wordt dit systeem iets aangepast en zal het niet langer voorkomen dat spelers per ongeluk Rogue worden door een andere speler te raken.
Om Rogue te worden in The Division 2 PvP moet je een knop inhouden of bepaalde loot stelen. Daarmee word je niet meteen een volwaardige Rogue agent, maar een zogeheten Grey Rogue. Iedereen kan zien dat je een Grey Rogue bent en je wordt gemarkeerd op de kaart, maar je kan nog niet aangevallen worden door andere spelers. Pas als je andere spelers aanvalt zal je een Red Rogue worden en begint het gevecht op leven en dood echt.
Heb je vijf andere spelers gedood als een Red Rogue, dan wordt jouw status Manhunt. Het wordt dan jouw taak om één van drie gemarkeerde locaties te bereiken, terwijl andere spelers jouw locatie en de gemarkeerde locaties kunnen zien. Als het je lukt om één van de locaties te bereiken en het apparaat dat daar staat te activeren, dan word je bedolven onder de beloningen. En de echte waaghals kan ervoor kiezen om meteen nog een keer Manhunt te worden, waarmee de beloningen verdubbelen. Tenminste, als je dat overleeft. Wanneer je gedood wordt, raak je namelijk alles kwijt, inclusief de beloningen die je eerder hebt ontvangen.
144685

Eerlijke gevechten tussen spelers

In elke online game zijn er mensen die razendsnel het hoogste level worden en de beste wapens en uitrustingen weten te vergaren. Wanneer jij vervolgens begint aan PvP en binnen de kortste keren wordt gedood door superieure vuurkracht, dan is de lol er snel van af. Dat was vaak ook het geval in The Division, waar spelers met betere gear het oneerlijk maakten voor nieuwere spelers.
The Division 2 PvP probeert daar verandering in te brengen door middel van normalization van de wapens en uitrustingen van spelers. Dat betekent dat speciale effecten nog wel actief zijn, maar dan statistieken ongeveer gelijk worden getrokken. The Division 2 PvP zal daarom veel meer draaien om de vaardigheden van de speler zelf in plaats van de wapens die hij bij zich draagt.
Massive Entertainment is daarnaast ook bezig om het koppelen van spelers eerlijker te laten verlopen. Dat moet ervoor zorgen dat ervaren spelers gekoppeld zullen worden aan andere ervaren spelers en mensen met niet zoveel uren in het spel sneller andere beginnelingen zullen tegenkomen.
144686

Dark Zone speciaal voor endgame

Er zullen waarschijnlijk spelers zijn die normalization niet zien zitten in The Division 2 PvP en vinden dat het ingaat tegen de competitieve sfeer van de game. Maar ook daar is aan gedacht, want één van de drie Dark Zones zal een Occupied Dark Zone zijn en welke Dark Zone dat is wisselt elke week.
In een Occupied Dark Zone verandert een aantal dingen. Ten eerste is er geen normalization en zullen wapens en uitrustingen hun originele statistieken behouden. Ten tweede zal friendly fire altijd aan staan. Dat betekent dus dat je meteen een Red Rogue kan worden en niet eerst een Grey Rogue hoeft te worden, maar dat betekent ook dat teamgenoten door jouw kogelregen en granaatvuur geraakt kunnen worden.
De Occupied Dark Zone is alleen voor ervaren spelers en is pas toegankelijk vanaf het maximale level, voor die tijd zal een Occupied Dark Zone geladen worden als de standaard versie. Massive Entertainment wil voor meer endgame zorgen en de loot die je in een Occupied Dark Zone kan vinden is daarom een stuk beter dan een normale Dark Zone, inclusief sterkere computergestuurde vijanden. De competitieve spelers kunnen daar naar hartelust hun gram halen.
144687

Dedicated PvP-modi bij de lancering

Bij lancering van de originele The Division was de enige mogelijkheid om tegen andere spelers te vechten door naar de Dark Zone te gaan. Met patches werd er vervolgens de mogelijkheid gegeven om ook in dedicated modi het tegen elkaar op te nemen. Die toevoeging is met veel enthousiasme ontvangen en Massive Entertainment heeft daarvan geleerd, want in het vervolg kan je al meteen aan de slag met verschillende The Division 2 PvP-modi.
Skirmish is The Division 2’s versie van Team Deathmatch, waarbij er twee teams zijn van vier spelers. Bij elke kill gaat er een punt af van het aantal respawns dat een team tot zijn beschikking heeft en een team wint wanneer het andere team geen punten meer heeft en alle spelers zijn gedood. In Domination strijden ook twee teams van vier tegen elkaar, maar is het het doel om punten te veroveren en vast te houden om zo snel mogelijk de beoogde score te bereiken.
Ondanks dat de dedicated PvP-modi anders zijn dan de Dark Zones, gelden er nog wel veel dezelfde regels. Zo zullen wapens worden genormaliseerd en verdien je lekker veel loot als je goede zaken verricht. Massive Entertainment heeft al aangegeven dat het niet alleen bij deze twee modi zal blijven en dat er meer zal worden toegevoegd door middel van patches.

The Division 2 PvP - Ben je blij met de veranderingen?

Heb je in de eerste The Division veel tijd besteed in Dark Zone en PvP-modi en ben je blij met de veranderingen die Massive Entertainment gaat toepassen in The Division 2 PvP? Laat het ons weten in de comments.

Populair Nieuws