Skyrim details die je waarschijnlijk niet zijn opgevallen

Article
dinsdag, 20 november 2018 om 15:50
skyrim details die je waarschijnlijk niet zijn opgevallen 141500
Het is bijna onmogelijk om alles van de gigantische open wereld van Skyrim te verkennen. Er zijn honderden quests voor de Dragonborn en daarbij zijn er ook ontzettend veel locaties om te bezoeken, bij elke locatie is er wel een speciaal detail te vinden. Wij hebben bijzondere Skyrim details op een rijtje gezet die je waarschijnlijk niet zijn opgevallen.

Hag Rock Redoubt Bridge - Een Noorse trolbrug

Niet iedereen is bekend met Noorse kinderverhalen en dat is volkomen begrijpelijk. Toch is het grappig om één van deze kinderverhalen te kennen als je Skyrim speelt en de brug bij Hag Rock Redoubt passeert. Hier vind je een easter egg gebaseerd op geiten, een veel voorkomende diersoort in Skyrim.
Wanneer je bij de brug oversteekt en let op de drie geiten die zich daar bevinden, zie je dat deze geiten een bepaald patroon hebben. Twee geiten steken de brug over en de derde geit komt onder de brug vandaan en rent vervolgens mee met de twee andere geiten. Onder de brug kun je een dode trol vinden.
Nu komen we terug op het Noorse kinderverhaal, genaamd Three Billy Goats Gruff. Het verhaal gaat, heel verrassend, over drie geiten. Drie geiten willen de brug oversteken en worden bedreigd door een trol die hun zal vermoorden als ze over de brug gaan. Maar de trol wordt verslagen door de derde geit. De dode trol ligt in Skyrim onder de brug, de derde geit zou hem van de brug af hebben geduwd. Vergezocht, maar het is één van de details in Skyrim waar diep over is nagedacht.
141501

Shriekwind Bastion - Heel veel schoenen

In noordoostelijke richting van Falkreath ligt Shriekwind Bastion, een Noorse graftombe in Skyrim waar vampieren hun woonplek hebben gevonden. Terwijl skeletten de gangen van de graftombe bewaken, wachten de vampieren op hun volgende snack die de kamer binnen durft te wandelen.
In Skyrim is het makkelijk om kleine details te missen. Als je een deur vergeet te openen kun je zo iets interessants mislopen. Dit is het geval in Shriekwind Bastion. Door één van kleine deuren te missen, omdat je afgeleid bent door alle avonturen die je in de graftombe beleeft, mis je de kans om heel anders naar een groep vijanden te kijken.
De deur waar we het over hebben is een deur die leidt naar een kast. Het is niet zo spectaculair als het vinden van Narnia, maar wat je hier aantreft is een hele grote stapel met schoenen. Dat klinkt niet bijzonder, maar het aanzicht is vrij verontrustend omdat je weet dat deze van mensen zijn geweest. De mensen zijn nu waarschijnlijk de skeletten die door de gangen zwerven, ze zijn opgegeten en gereanimeerd door de vampiers die in de graftombe leven.
141503

Bleakcoast Cave - Luke Skywalker, ben jij dat?

In de zuidoostelijke richting van Winterhold vind je Bleakcoast Cave. Het is een grot die voornamelijk bestaat uit sneeuw en ijs, waarbij de blauwe kleuren voor een coole sfeer zorgen. In deze grot vind je een easter egg die lang niet iedereen zal begrijpen, maar voor een aantal glimlachen zal hebben gezorgd.
Je kunt je afvragen hoe lang ze over deze easter egg hebben nagedacht. Misschien zijn dit soort grappen de reden dat we zo lang wachten op de gigantische games van Bethesda. In de Bleakcoast Cave vind je een skelet die op zijn kop in het plafond hangt. Onder dit skelet liggen bloederige botten en een glanzend, betoverd zwaard. Verder zijn er in de grot nog vier Frost Trolls te vinden.
Dit is een grap die verwijst naar Star Wars. Aan het begin van The Empire Strikes Back bevindt Luke Skywalker zich daar namelijk in een nare situatie, hij zit vast in een ijzig plafond van een grot. Niet zomaar een grot, een Wampa-grot. De Wampa lijkt op een Yeti, net als de Frost Trolls in Skyrim. Gelukkig heeft Luke Skywalker meer mazzel dan de plafond-avonturier in Skyrim, hij wist de Wampa namelijk wel te verslaan.
141504

Mistwatch Folly - Au, mijn gevoelens

Giants zijn reusachtig en kunnen er enorm dreigend uitzien, maar Giants gelukkig zijn ze niet de meest agressieve wezens in Skyrim. Toch kunnen ze agressief worden als je te dicht in de buurt komt of als de bevriende mammoeten aanvalt. Er bestaat een uitzondering op deze regel bij een plek dat bekend staat als Mistwatch Folly.
Mistwatch is een fort dat tussen Eastmarch en The Rift ligt. Het gebouw zit verwerkt in een berg en staat in een prachtig natuurgebied met veel bomen en wateren met zwavelzuur. Deze wateren met zwavelzuur worden ook wel Mistwatch Folly genoemd, hier is de volgende bijzondere verschijning te vinden.
In het oosten van Mistwatch staat een Giant bij het randje van één van de wateren. In het water ligt een mammoet, die waarschijnlijk is overleden aan het drinken van het water met zwavelzuur. Deze Giant zal je niet aanvallen als je in de buurt komt, zelfs niet als je hem aanraakt. Alleen als je de Giant aanvalt zal hij iets terugdoen. Wanneer je naast hem staat is het mogelijk om een verdrietige blik in zijn ogen te zien, hij is gewoon te druk bezig met het verwerken van de dood van een lid van zijn roedel. Bij dit soort dingen in Skyrim wordt er flink met je gevoelens gespeeld.
141505

Yngvild - Een vieze vloek

In Skyrim zijn meerdere lugubere verhalen te vinden, maar het verhaal uit deze grot genaamd Yngvild gaat een stapje verder. Deze ijsgrot is te vinden als je in oostelijke richting van Dawnstar reist. In Yngvild zijn meerdere vijanden te vinden, maar naarmate je meer over de eindbaas genaamd Arondil te weten komt, krijg je medelijden met de rest van je vijanden in de grot.
Je leert over Arondil door middel van zijn dagboeken, een vierdelige serie. Wanneer je deze leest kom je erachter dat Arondil een necrofiel is, hij reanimeert de vrouwen die hij heeft vermoord en slaapt daarmee. Arondil is dan ook de enige mannelijke vijand in de grot, voor de rest zijn er alleen maar vrouwelijke Draugr, geesten en lijken. Eén van die geesten slaapt in Arondil zijn bed.
Er is een leuker detail aan dit lugubere verhaal, want je kunt een van de geesten tegen hem keren. Als je naar het voetstuk naast Arondil weet te sluipen moet je de Greater Soul Gem stelen. Vervolgens zal deze geest hem aanvallen en gaan ze vechten. Zelfs als de geest hieraan “overlijdt” is dat een beter lot dan wat haar leven na de dood is geworden. Arondil is namelijk één van de meest verontrustende personages in Skyrim en het lijkt ons beter dan helemaal dood te zijn dan een seksslaaf van je eigen moordenaar.
141506

Parthunaax - It’s-a-me, Parthunaax

Skyrim heeft zeventig stemacteurs en Parthunaax heeft dezelfde stemacteur als de man die Mario inspreekt. Je zou het je haast niet voor kunnen stellen dat de welbekende, hoge stem uit deze vrolijke game uit dezelfde stembanden als de grote, dreigende draak zou komen. De naam van deze man is Charles Martinet.
Charles Martinet heeft meerdere stemmen ingesproken in de Mario-franchise, in een aantal Mario games spreekt hij de stemmen van Mario, Luigi, Wario, Waluigi, Baby Mario, Baby Luigi, Toadsworth én Piantas in. Verder heeft de man, naast Parthunaax, niet veel bekende rollen in games vertolkt, maar is dankzij zijn werk voor Mario een levende legende.
141508

Reanimatie voor vee - Geen kippen terug tot leven

Wanneer je naar het zuiden van Geirmund's Hall in The Rift reist kom je een rotsachtige heuvel tegen. Op deze heuvel staat een necromancer die wanhopig zijn best doet om dode kippen tot leven te krijgen. De poging is wanhopig en het lukt niet, de necromancer is namelijk niet zo goed is zijn werk.
Je vindt hem bij een altaar gemaakt van een karkas van een menselijk skelet, met daarop een hertengewei. Om het altaar heen liggen de dode kippen die allesbehalve een teken van leven tonen. Het aanzicht van de man is redelijk triest, maar ergens is het toch best positief dat hij niet over deze duistere kracht beschikt.
Ondanks dat de beste man niet erg goed is in waar hij mee bezig is, zal hij je hoogstwaarschijnlijk aanvallen als hij je ziet. Als je de necromancer wil observeren is het handig om dit in sluipmodus te doen, mocht je er uiteindelijk genoeg van hebben gehad kun je hem gewoon aanvallen. Bij het altaar vind je een mandje met daarin een aantal ingrediënten en soms een soul gem. Daarbij heeft hij ook een Conjuration-boek bij zich, misschien kun je dan even kijken of je het zelf beter kunt.
141510

Pumpkin - Bethesda houdt van pompoenen

In de zuidoostelijke richting van Helgen vind je een grot genaamd Southfringe Sanctum. Over het algemeen is dit een normale grot vol met bandieten en vijanden die je moet verslaan. In Southfringe Sanctum bevinden zich meerdere mogelijke quests zoals The Savior of Selveni Nethri, The Break of Dawn, Onmund's Request, Find Runil's Journal en andere quests, de grot is voor de meeste quests een mogelijke locatie om items te vinden.
Wat de grot zo bijzonder maakt is een van de “personages” die zich in de grot bevindt. In Southfringe Sanctum kun je namelijk de enige vos met een naam vinden. De naam van deze vos is Pumpkin en hij is meestal in zijn kooi te vinden, maar er is ook een kans dat hij buiten de kooi spawnt.
Het lijkt wel alsof Bethesda fan is van pompoenen, dit is namelijk niet het enige dier met de naam Pumpkin in Bethesda games. In Fallout 3 bestaat een gelijknamige molrat, net als dat er een hond genaamd Pumpkin in Rockmill Haven bestaat in Oblivion.
141511

Nightingale Armor - Eer onder dieven

In Skyrim komen er regelmatig NPC’s op je af wanneer je op willekeurige plekken loopt. Hierbij kunnen de meest bizarre situaties ontstaan, maar gek genoeg voor deze lijst is het tegenkomen van deze NPC redelijk normaal. Hoe de situatie uitpakt ligt daarentegen aan jou, of eerder gezegd aan je kleding.
Iedereen die Skyrim heeft gespeeld is onderweg wel eens een dief tegengekomen. Hierbij dreigen de dieven dat je geld moet inleveren, anders vallen ze je aan. In deze situatie kun je meestal uit drie opties kiezen; je werkt mee, je kunt weigeren mee te werken of je kunt kijken of je jezelf er onderuit kunt praten. Dit werkt meestal alleen als je Speech-level hoog genoeg is.
Maar mocht je bij de Thieves Guild op het hoogste niveau zijn gekomen, krijg je Nightingale Armor tot jouw beschikking. Mocht je benaderd worden door een dief terwijl je deze armor draagt krijg je een hele omgekeerde situatie en betaald hij voor de eer van jouw aanwezigheid.
141513

Ilas-Tei en kalmerings-spreuken - Argonians kunnen niet toveren

Wanneer je bij The College of Winterhold komt, hoor je een gerucht over een Argonian genaamd Ilas-Tei. Ilas-Tei heeft namelijk een obsessie met kalmeringsspreuken en volgens de geruchten was hij daar iets te ijverig in. Het was Ilas-Tei zijn hobby om op skeevers te oefenen.
Het vreemde is dat je tijdens je tijd bij Winterhold nooit een personage genaamd Ilas-Tei tegenkomt. In Skyrim zijn veel geannuleerde quests, dus het zou geen verbazing zijn als dit er één van is. Naast de uitspraak van leraar Phinis Gestor hoor je namelijk ook niks meer over de geobsedeerde, vermiste student.
Dit is een gedachte, tot je bij toeval de Shrine of Talos dichtbij Ysgramor’s Tomb bezoekt. Hier vind je een aantal dode skeevers bij het lichaam van Ilas-Tei, ook ligt hier een Scroll of Fury een Scroll of Calm. Blijkbaar kon de student de skeevers niet in zijn eentje aan en werd dit zijn eenzame einde.

Bijzondere Skyrim details

Dit waren tien van de velen details in Skyrim waar je waarschijnlijk nog niet van af wist. Er zijn er nog veel, maar dan zijn we nog dagen bezig. Wij hebben ook een artikel gemaakt met 6 redenen waarom Skyrim zo'n populaire game blijft. In 2017 kwam Skyrim uit voor de VR en hier kun je onze Skyrim VR Review lezen.

Populair Nieuws

Laatste Reacties