RuneFest Old School RuneScape interview - Nieuw jaar, nieuwe kansen

Article
dinsdag, 09 oktober 2018 om 10:02
xgn google image
Afgelopen weekend pakten we onze koffers om RuneFest te bezoeken in Londen. Het jaarlijkse evenement waar alle grote fans van de MMORPG elkaar ontmoeten en er een feestje van maken. Wij waren van de partij en gingen in gesprek met Jagex, de ontwikkelaar van RuneScape over het afgelopen jaar. In dit RuneFest Old School RuneScape interview lees alles!
Mathew Kemp, Senior Product Manager bij Jagex, staat bovenaan de piramide van ontwikkelaars als het gaat om Old School RuneScape. Wij spraken hem over de game tijdens RuneFest Old School.
De versie ontstond ruim vijf jaar geleden toen er een oude versie van het spel (uit het jaar 2007) afgestoft en aangeslingerd werd. Old School, ook wel 07Scape, was geboren en is inmiddels uitgegroeid tot een game van hetzelfde niveau dan de moderne variant van RuneScape, al dan niet groter. Het geheim is volgens Kemp?
Het klinkt simpel, maar zelfs als er een update voldoende steun krijgt, dan zal er altijd een groep spelers zijn die tegen hebben gestemd en niet wordt gehoord.
140243

Leren van fouten

Eén van de grote voordelen die Old School RuneScape heeft ten opzichte van de modernere variant, is dat de oldschool game kan leren van gemaakte fouten bij die modernere game. Zo zal OSRS een nieuwe stad krijgen die reeds aanwezig is in RuneScape. Kunnen de twee alsnog naast elkaar worden gelegd? Kemp meldde het volgende:
Want Prifddinas is niet de enige nieuwe stad die naar Old School zal komen. Ook de bestaande regio Zeah krijgt een flinke uitbreiding dit jaar, waardoor er goed moet worden gekeken naar overlap van content.
140244

Balans

Een druk jaar dus voor Old School RuneScape, maar ook het afgelopen jaar zat boordevol content. Naast de nodige updates, kwam het spel de laatste tijd ook een paar keer in het nieuws. Voornamelijk nadat een ontwikkelaar van het team was betrapt toen deze geld van accounts naar zichzelf overmaakte. Iets wat volgens Matthew Kemp mogelijk sneller gebeurt als je actieve spelers naar het ontwikkelingsteam van datzelfde spel haalt.
De community zelf heeft ook nog steeds een grote rol, zij het iets anders dan vroeger. Waar spelers voorheen hun ideeën konden delen op het forum van RuneScape, is dat steeds meer en meer richting andere kanalen gegaan. Reddit bijvoorbeeld. Want als de spelers niet naar jou komen, dan moet je naar de spelers toe.