Top 5 Red Dead Redemption 2 release hoopvolle verwachtingen

Article
dinsdag, 18 oktober 2016 om 15:15
xgn google image
De afgelopen perioden zijn er steeds hints en geruchten verschenen waaruit bleek dat het vervolg op de eerste Red Dead Redemption game er aan zit te komen. En nu is het nieuws dan officieel bekendgemaakt! Lees nu alles over onze top 5 Red Dead Redemption 2 verwachtingen.
De eerste Red Dead Redemption game is alweer zes jaar geleden verschenen. Gametechnieken en Rockstar zijn in die periode daarna natuurlijk enorm gegroeid en de kennis is vele malen groter dan zes jaar geleden. Genoeg ingrediënten dus om van de Red Dead Redemption 2 release een onvergetelijke game te maken.

Volle, grote open wereld

Allereerst moeten we natuurlijk maar de open deur intrappen. Wat Red Dead Redemption zo ontzettend tof maakte was de komst van een van de eerste grote open werelden. In de zes jaar die we nu verder zijn is er natuurlijk veel veranderd in de gamewereld dus een nog grotere, meer gevulde open wereld moet zeker tot de mogelijkheden behoren.
De eerste Red Dead Redemption game had een open wereld die, zeker voor die tijd, groot te noemen is. De invulling van deze wereld was echter soms wat kaal. Natuurlijk waren er genoeg side quests te vinden en waren de dorpjes destijds een pracht om te zien. Toch kwam je net even te vaak terecht in een woestijn waar gewoon niks te beleven viel.
Dit is natuurlijk een kans voor de Red Dead Redemption 2 release om hier verandering in te brengen. De gebieden in GTA V zitten ook altijd boordevol plekken die bezocht kunnen worden en worden aanschouwd in al hun pracht en praal. Iets wat in Red Dead Redemption 2 ook zeker niet zou mogen ontbreken.
92826 1

Moraalridder of grote schurk

Wat veel RPG games tof maakt is het feit dat jouw keuzes bepalen hoe jij in het leven staat en hoe je karakter zal vormen. Games zoals Fable en Mass Effect hebben hier al gretig gebruik van gemaakt wat de herspeelbaarheid van deze games enorm heeft vergroot. Ook dit zou voor de Red Dead Redemption 2 releasse een goed punt zijn waarmee de game nog beter kan worden dan zijn voorganger.
De setting van het Wilde Westen is hier natuurlijk ook de uitgelezen kans voor. Het Wilde Westen staat in de geschiedenisboeken als een plaats en periode waarin helden en schurken overal te vinden waren. Red Dead Redemption 2 zou hier heel erg goed op in kunnen spelen door jou acties gevolgen te laten hebben voor je moraal.
Een van de grote missers van de eerste Red Dead Redemption was dat het morale kompas enorm kon verschillen tussen de uitleg van het verhaal en de acties van jou als speler zelf. John Marston werd in het verhaal neergezet als een held die vocht tegen de criminelen, hetzij op zijn eigen manier. Desondanks was het in de originele game mogelijk voor de spelers om gewoon onschuldige burgers in koele bloede te vermoorden.
Wanneer er in Red Dead Redemption 2 release een soort moraal kompas wordt toegevoegd wat gaat bepalen hoe de overige bevolking van Red Dead Redemption 2 op jou gaat reageren zou dit nog weer een extra element kunnen toevoegen aan de game.
92830

Prequel, geen sequel

Wat weten we nu eigenlijk van die John Marston? We weten dat hij in het verleden behoorde tot een gevaarlijke bende en later zijn criminele leven (bijna) opgaf. De game eindigde ook met de dood van John Marston maar eigenlijk weten we niet echt wie hij is, wat hij precies deed met de bende voorafgaand aan de gebeurtenissen in de game en wat er allemaal gebeurde in die bende.
Het zou heel tof zijn wanneer Red Dead Redemption 2 zou inspelen op de gebeurtenissen in de bende, de tijd voordat John Marston de criminaliteit afzwoor en zich terugtrok met een vrouw en kind.
Het achtergrond verhaal van John Marston is namelijk enorm interessant en geeft genoeg voer voor een uitgebreide campagne en gebieden.
94619

Character Costumization

Een van de meest leuke dingen aan een open wereld game is dat je vaak de mogelijkheid hebt om je karakter aan te passen aan jouw voorkeuren en speelstijlen. Zo zou het heel tof kunnen zijn wanneer Red Dead Redemption 2 gaat beschikken over een uitgebreide Character Costumization zoals we dat zien in games zoals GTA V.
Daarnaast zou meer RPG-gerichte elementen ook niet misstaan in Red Dead Redemption 2. Wanneer het mogelijk wordt dat je jouw karakter kan trainen, je uitvalsbasissen kan aanpassen en je eigen outfit/armor kan kiezen kan dit een grote verbetering worden wat ook de herspeelbaarheid van de game ten goede kan komen.
Ook zou het toevoegen van skill trees zoals in Skyrim een goede kans zijn voor Red Dead Redemption 2. Ook het kunnen verbeteren van verschillende skills of technieken zoals schieten, meswerpen of schieten vanaf een paard zouden de herspeelbaarheid kunnen verbeteren.
94622

Facties

Een van de meest gewaardeerde elementen van de Red Dead Redemption multiplayer was het feit dat je met meerdere spelers in een groep op pad kon om samen een einde te maken aan spelers of NPC's die je niet mocht.
Voor Red Dead Redemption 2 zou het geen overbodige luxe zijn wanneer deze optie ook in de singleplayer gekozen kan worden. Wij hopen dat het mogelijk gaat worden dat je de saloon binnen kan lopen daar een aantal bandieten of huurlingen op kan trommelen en dan samen te paard een militair kamp of het kantoor van de sheriff overhoop kan knallen.
Het zou helemaal tof zijn wanneer er verschillende facties in de game komen en dat de mensen om je heen anders reageren op jou en je teamgenoten wanneer je met verschillende facties op pad bent. De komst van facties zouden de game veel meer dynamiek mee kunnen geven waardoor er ook direct verschillende paden bewandeld kunnen worden.
De toevoeging van facties zou er dan wellicht ook meteen voor kunnen zorgen dat er verschillende mogelijkheden in de afloop van de game komen.