Outcast Second Contact Features [Gespeeld op gamecom 2017]

Article
dinsdag, 05 september 2017 om 12:44
xgn google image
Outcast Second Contact is een remake van een game uit 1999. Hetzelfde team dat op die game zat werkt nu aan deze grote upgrade. Wat je precies van de remake kunt verwachten lees je in deze special over de Outcast Second Contact features.

3. Een open wereld om te verkennen

De wereld van Outcast Second Contact is helemaal open en je bent als speler vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Jij kruipt in de rol van Cutter Slate, een oude Amerikaanse marinier die op missie is gestuurd om een satelliet terug te vinden. Deze is gestrand op de buitenaardse planeet Aldepha. Gebeurt dit niet op tijd, dan kan de aarde vernietigd worden. Iets dat Slate meer dan graag wil voorkomen.
Om achter de locatie van de satelliet te komen dien je missies te voltooien, om zo hints en andere informatie over de locatie te verzamelen. Hierdoor is er geen voorgekauwd pad dat je dient te bewandelen als speler. Vanaf het begin van de game ben je vrij om alle werelden binnen de titel te bezoeken en te verkennen. In totaal zijn er een hand vol verscheidene werelden, variërend van een stad in de woestijn tot een groener gebied met allerlei rijstvelden.
117370

2. Ga interactie aan met de inwoners

Naast de vrijheid die je hebt als speler, is het sociale aspect van de game ook een belangrijke pilaar binnen de gameplay van Outcast Second Contact. Via de bewoners van Aldepha krijg je niet alleen nieuwe missies die je kunt volbrengen, deze mensen geven je ook meer informatie over jouw zoektocht naar de satelliet en de situatie op de planeet zelf.
Maar daarnaast kan het volbrengen van wat extra missies jou het leven wat vergemakkelijken. Tijdens de hands-on op gamescom 2017 besloten we bijvoorbeeld om een verkoper te helpen. De man steunde een radicale machthebber binnen de stad en als ik hem zou helpen, zou hij die steunt weg laten vallen. Hierdoor wordt de vijand van Slate dus verzwakt.
Er zijn diversie missies die je op die manier kunnen helpen om de vijand, Fea Rahn en zijn troepen, per regio te verzwakken. Zo kunnen voorraden met eten en wapens tegengehouden worden, kun je financiële stromen opdrogen of vijanden wegjagen uit bepaalde secties. Dit alles zorgt ervoor dat de wereld wat veiliger wordt en Slate zich kan focussen op zijn zoektocht.
117371

1. Strijd tegen Fea Rahn

Naast het communiceren en reizen door de wereld is combat natuurlijk ook een vitaal onderdeel van de game. Outcast Second Contact biedt op dat gebied een zogenoemde mobiele shooter-ervaring. In plaats van dat je achter dekking zit en soms je hoofd laat zien om wat schoten te lossen, moet je in Outcast voortdurend blijven rondrennen om niet geraakt te worden.
Jij en jouw vijanden schieten allemaal langzame projectielen, waardoor het ontwijken dus prima te doen is. Pas wel op dat je niet teveel vijanden op je af laat komen, want er is een moment waarop je verzwolgen wordt door alle kogels. Ben je door al je munitie heen, dan kun je middels het craftingsysteem altijd nieuwe kogels of zelfs wapens produceren.
Grondstoffen daarvoor vind je verspreid door de wereld en pak je op door er simpelweg overheen te lopen. Maar naast schietijzers kun je hier ook andere gebruiksvoorwerpen in elkaar knutselen die je kunnen helpen tijdens het spelen. Outcast Second Contact biedt volgens de ontwikkelaar, mede dankzij de toevoeging van nieuwe content, zo'n 40 uur aan gameplay. Fans van het origineel kunnen hun borst dan ook nat maken voor flink wat uurtjes plezier.
Outcast Seocnd Contact ligt later deze maand in de winkel voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.

Populair Nieuws