Mass Effect Legendary Edition verbeteringen die we willen zien

Article
vrijdag, 29 januari 2021 om 17:00
Deze lente kunnen we het verhaal van Commander Shepard van de Mass Effect serie opnieuw beleven met de Mass Effect Legendary Edition. Deze geremasterde editie bundelt de drie Mass Effect delen samen met alle DLC’s inbegrepen. Wij zetten vijf Mass Effect Legendary Edition verbeteringen op een rij die wij hopen te zien!

De M35 Mako verbeterd

Vraag spelers naar wat hun meest frustrerende ervaring was in de eerste Mass Effect game en een grote kans bestaat dat ze de secties met het M35 Mako voertuig noemen. Niet verbazend, want het landvoertuig dat je tijdens Mass Effect gebruikt om te reizen over de verschillende planeten van het spel kan zeer frustrerend zijn. Dat komt gedeeltelijk door de onhandige controls van de Mako. Door de vaak bergachtige gebieden in Mass Effect vlieg je hierdoor vaker dan je lief is van een hoge klif af, terwijl je eigenlijk een basis vol Geth probeert aan te vallen.
Ondanks dat een gedeelte van de Mass Effect spelers de besturing van de Mako inmiddels omarmt heeft, willen we graag zien dat hier een verbetering komt. Een aanpassing aan de controls van de Mako zal ervoor zorgen dat het een stuk prettiger wordt om de verschillende planeten te ontdekken. De controls van het landvoertuig de Nomad in Mass Effect Andromeda kan gebruikt worden als basis voor de verbeterde controls van de Mako. Daarmee was het tenminste prettig om over de planeten te reizen.
mass effect 2f1594060668

Snellere planet scanning

Voor ons volgende punt in de lijst met Mass Effect Legendary Edition verbeteringen die we willen zien, gaan we één game vooruit naar Mass Effect 2. Als vervanger van de verzamelmissies met de Mako in de eerste Mass Effect, werd in Mass Effect 2 de planet scanning minigame geïntroduceerd. In deze minigame moest je door de verschillende sterrenstelsels planeten scannen om grondstoffen te verzamelen waarmee je upgrades kon uitvoeren.
Het concept achter de minigame is prima, maar helaas was de scanner tergend traag. Daardoor duurde het een flinke tijd voordat je een planeet volledig had gescand op grondstoffen. Verder in de verhaallijn was een mogelijkheid om de scanner te upgraden, maar zelfs met de upgrade kreeg je het gevoel alsof je een planeet bedekt met stroop aan het scannen was. We zouden het daarom ook niet erg vinden als de snelheid van de scanner standaard een (flink) stuk hoger zou zijn.
5 nieuwe mass effect 2733

Online content van alle drie de delen

Mass Effect 3 introduceerde een online multiplayer modus waarin je samen met drie andere spelers het kon opnemen tegen waves aan vijanden op verschillende maps. Deze modus vereiste goede samenwerking tussen teamgenoten en was een prettige toevoeging aan de game. Later in Mass Effect Andromeda zagen we daarom ook de gamemode terugkeren.
In de Legendary Edition hopen we de online multiplayer weer terug te zien, maar dan uitgebreider dan ooit. Zo zouden we graag maps zien die zijn geïnspireerd op de verschillende gebieden die we in alle drie de games tegenkomen. Denk bijvoorbeeld aan de gebieden in de Citadel of Omega. Plaatsen als deze lenen zich perfect voor de multiplayer modus. Ook zou het leuk zijn om wapens, personages en speciale vijanden van alle drie de games terug te zien komen in de multiplayer modus.
44517 bezig bioware brengt statistieken naar buiten van mass effect 3

Combat mechanics constant tussen de games

Het is niet gek dat tussen de drie originele delen in de Mass Effect serie de combat mechanics enkele veranderingen hebben meegemaakt. Denk maar aan de eerste Mass Effect waar je wapens niet hoefde te herladen. Ook de speciale powers hebben de nodige veranderingen gezien. Zeker deel een voelt daarom als een wereld van verschil vergeleken met de andere twee. We zouden het daarom toejuichen als enkele van de mechanics meer constant zouden aanvoelen tussen de verschillende delen in de collectie. Vooral in het eerste deel zou dat de speelbaarheid erg verbeteren en de ervaring moderniseren.
mass effect will continuef1625211453

Geheim nieuw einde

Geen zorgen. In dit gedeelte zullen we spoilervrij blijven. Als we het over Mass Effect 3 hebben, dan kunnen we niet om het einde heen. Het is geen spoiler meer dat fans op zijn zachts gezegd niet erg blij waren met hoe de serie eindigde. De gratis DLC ‘The Extended Cut’ voegde nog meer diepgang aan het einde toe, maar kon niet voorkomen dat veel spelers met een zure nasmaak bleven hangen.
De Legendary Edition geeft ontwikkelaar Bioware daarom de unieke mogelijkheid om te verrassen met een (geheim) nieuw einde voor de trilogie. Dit nieuwe einde kan de negatieve reacties op het originele einde rechtzetten. Bovendien kan het een opzet maken naar nieuwe games die zich afspelen in het Mass Effect universum.

Populair Nieuws