Maker Rise of Incarnates verrast door alpha

Article
woensdag, 18 juni 2014 om 10:00
xgn google image
Rise of Incarnates mag geen vechtgame genoemd worden, want het spel zit ook vol shooterelementen. Hoe het nu met deze free-to-play-game staat, bespreekt XGN met uitvoerend producent Ryuichiro Baba.
Over Rise of Incarnates is op E3 eindelijk (veel) meer bekend geworden. Niet zozeer over de reden waarom de mensen op de wereld veranderen in halve monsters, maar wel welke actie gamers kunnen verwachten door deze game binnenkort gratis te downloaden.
XGN: Er zijn zojuist twee nieuwe personages aangekondigd, welke zijn dat?
Ryuichiro: Dat is Brunhilde die in de Valkyrie-mythen voorkomt en Odin, die in de game een tank voorstelt. Onze personages komen allemaal uit mythen en oude verhalen. Zo hebben we Mephistopheles, Ares, Lilith en Grim Reaper al eerder aangekondigd.
XGN: Kun je uitleggen wat er precies met deze personen aan de hand is. Hoe zijn ze van mensen naar half-goddelijk of half-monsterlijk gegaan?
Ryuichiro: Dat is iets waarover we op dit moment weinig loslaten. Sowieso zit er in de game geen uitleg over omdat daar simpelweg geen ruimte is voor een diepgaand verhaal. Wat wel interessant is om te bekijken is de website www.riseofincarnates.com, want daarop komt elke maand een gedeelte van de comic vrij die meer over de achtergrond van de helden vertelt.
Rise of Incarnates
XGN: Het eerste hoofdstuk van de comic staat nu online en ziet er indrukwekkend uit. Wie heeft die gemaakt?
Ryuichiro: Dat is Hoang Nguyen, een Vietnamese comic-artiest. De comic is, net als de game later, gratis te downloaden.
XGN: Waarom is er gekozen voor een free-to-play-model?
Ryuichiro: Het is een twee tegen twee-game en dat is een genre dat in Japan razend populair is. In het Westen is dat aanzienlijk minder, dus we willen mensen graag deze gamewereld binnen krijgen.
XGN: Waarom is deze game anders dan andere games in het genre?
Ryuichiro: Rise of Incarnates is heel laagdrempelig. Juist omdat het spel gratis is, heb je als gamer niets te verliezen en kun je het makkelijk uitproberen. Ook qua besturing is Rise of Incarnates gemakkelijk om in te stappen.
XGN: Is de game helemaal gratis te spelen of kunnen mensen wel betalen voor upgrades van personages et cetera?
Ryuichiro: Er zijn upgrades te verkrijgen, die kun je bij elkaar verzamelen door goed je best te doen in de game. Ik heb het dan zowel over cosmetische upgrades als de skills van je personage. We willen niet dat mensen betalen om te winnen, dus de enige upgrades die eventueel betaald kunnen worden zijn de uiterlijke aanpassingen.
XGN: Menig van de ontwikkelaars van deze game komen bij andere grote fighting franchises vandaan zoals Tekken en SoulCalibur. Zien we dat terug in Rise of Incarnates?
Ryuichiro: Ik zou Rise of Incarnates niet als fighting game wegzetten. Er wordt in gevochten, maar ook volop in geschoten. Bovendien is de besturing van vechtgames vaak heel complex, en is dat bij ons eenvoudiger gemaakt. Dat gezegd hebbende, werken er inderdaad veteranen van die franchises bij ons.
Er werken ook mensen aan Rise of incarnates die bij concurrerende franchises vandaan komen. Bij de mensen die werken aan de art van de game zul je ongetwijfeld invloeden uit die franchises zien terugkomen. Immers hebben die mensen daar van alles geleerd en dat passen ze nu weer toe in de ontwikkeling van deze game.
XGN: Er zijn nu zes personages bekend, worden er nog meer aan de line-up toegevoegd?
Ryuichiro: We werken hard aan het vergroten van het aantal speelbare personages in de game. Op dit moment kunnen we dan ook nog niet zeggen wat de totale line-up zal worden. Wel zijn we van plan om continue nieuwe personages te blijven introduceren zodra de game uit is.
Rise of Incarnates Lilith
XGN: Welk personage is jouw favoriet?
Ryuichiro: Dat is zonder twijfel Grim Reaper. Hij heeft een aantal hele tricky moves en die zijn geweldig om naar te kijken.
XGN: De game zit op dit moment in de alpha-testfase. Wat zijn de eerste reacties?
Ryuichiro: Die zijn goed. Een vrij groot aantal mensen kan dankzij de alpha zeer vroeg in de ontwikkeling al feedback geven en dat waarderen we. Er waren opmerkingen wat betreft lag in de online play, maar ook was er vraag naar meer landen om de testen.
XGN: Was er feedback die jullie niet hadden verwacht?
Ryuichiro: Ja, zeker. Wat vooral opmerkelijk was, was dat veel mensen ons vergeleken met de laatste game uit de Gundam-serie. We hadden niet verwacht dat mensen in het Westen zo bekend waren met deze Japanse franchise die nooit echt in het Westen is verschenen.
XGN: Wat zijn nu de plannen voor Rise of incarnates?
Ryuichiro: We zijn van plan om in de zomer nog een beta-test uit te brengen en we hopen de game later dit jaar uit te brengen.
Rise of Incarnates verschijnt later dit jaar op de PC.