Ghost Recon Breakpoint multiplayer zorgt voor spanning [gespeeld op gamescom]

    Tijdens gamescom hebben we veel gespeeld, maar één van de meest opvallende titels was toch wel Ghost Recon Breakpoint. Dit keer gingen we niet met de tactische singleplayer aan de slag, maar met de gloednieuwe Ghost Recon Breakpoint multiplayer. Deze heet Ghost War en belooft veel goeds.

    De Ghost Recon Breakpoint multiplayer heet dus Ghost War en gaat een complete nieuwe ervaring aanbieden die zowel interessant is voor veteranen van de serie als eenieder die van een competitieve multiplayer houdt. Wat geboden wordt is een tactische 4v4 strijd die doet denken aan Rainbow Six Siege, maar dan op een grotere schaal.

    Sleutel tot succes

    In Ghost War ga je in een team van vier spelers de strijd aan tegen een ander team vol dodelijke meesterbreinen. Iedere speler kiest een setup waar hij of zij zich comfortabel mee voelt, waarbij het van belang is dat de rollen goed verdeeld worden. Elke rol heeft een andere kracht en eigenlijk wil je de combinatie van al die rollen voor de meest geoliede machine.

    Dit heeft dan ook direct invloed op de speelstijl die jij met je team hanteert, want in Ghost War is de sleutel tot succes goede communicatie. Wie niet goed communiceert is ten dode opgeschreven, want door goed te overleggen wat je doet kun je al snel een voordeel behalen. Laat een sniper, die op het moment van spelen nog erg overpowered is, bijvoorbeeld in de bergen liggen met wat beschutting om tegenstanders vanaf een afstand te doden. Het kan maar zo het verschil zijn tussen leven en dood.

    Twee verschillende modi

    Breakpoint brengt de nieuwe Ghost Recon Breakpoint multiplayer uit met verschilende modi. Twee om precies te zijn wanneer de game lanceert op 4 oktober, die je op zes verschillende maps kunt spelen. De modi zijn als volgt:

    • Elimination
    • Sabotage

    Beide modi zijn gebouwd rondom een 4v4 spel waarbij Elimination een twist geeft aan de bekende deathmatch. Dit heeft wederom te maken met het tactische spel, want de map wordt eens in de zoveel tijd bestrooit met voordelen die je als team kunt gebruiken om te winnen van het andere team. Denk aan drones om de vijand mee op te sporen of een satelliet die de posities van de tegenstanders verraadt. Dan heb je ook nog Sabotage, waarin het ene team een bom probeert te plaatsen, maar die modus hebben we nog niet onder de knoppen gehad en dus kunnen we daar nog niet veel over zeggen.

    Weer een Battle Royale?

    De Ghost Recon Breakpoint multiplayer introduceert ook een bekend element dat de laatste jaren in talloze multiplayertitels te vinden is, namelijk een krimpende cirkel. Dit is gegarandeerd een twist die is afgekeken van de ongekend populaire Battle Royale-games, maar werkt wel op een wat andere manier. De cirkel krimpt natuurlijk nog steeds en kan je zeker vermoorden als je niet oppast, maar voelt lange tijd niet als een bedreiging aan.

    De zogenoemde Shrinking Combat Zone wordt pas later tijdens een match geïntroduceerd om de spelers van beide teams te forceren om in de aanval te gaan. Hoe ze dit doen is nog steeds aan de spelers zelf, maar de ruimte wordt een stuk kleiner. Hierdoor is een sluipschutter in het begin erg interessant, maar gaat deze het moeilijk krijgen in een latere stadia van de match.

    Ghost Recon Breakpoint multiplayer vanaf lancering

    De Ghost Recon Breakpoint multiplayer is vanaf dag 1 te spelen in Breakpoint zodra je deze hebt vrijgespeeld in de singleplayer. Dit zal volgens uitgever Ubisoft in een vrij vroeg stadium zijn. Zet 4 oktober dus maar in je agenda, want dan komt Ghost Recon Breakpoint uit op de PlayStation 4, Xbox One en PC.

    Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

    Verkijgbaar vanaf 4 october 2019

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.