FIFA 18 Icons, Esports, graphics en meer - Interview

Article
zaterdag, 10 juni 2017 om 22:00
xgn google image
XGN.nl sprak in Parijs tijdens de onthulling van FIFA 18 met Lead Gameplay Producer Samuel Rivera. Hij is verantwoordelijk voor een van de belangrijkste elementen van FIFA 18, namelijk gameplay en daarom konden wij hem een aantal vragen stellen over onder andere FIFA 18 Icons, Esports, graphics en meer!
De in Cuernavaca (Mexico) geboren Samuel Rivera wist na cum laude afgestudeerd te zijn in elektrotechniek en telecommunicatie een baan te bemachtigen bij een van de meest gewilde game ontwikkelaars ter wereld, EA Sports. De goedlachse Samuel wist zich binnen een aantal jaar van gametester met kennis over Mexicaans voetbal op te werken tot Lead Gameplay Producer bij FIFA. Hij werkt dus al een aantal jaar bij FIFA en weet onze vragen over FIFA 18 met veel enthousiasme te beantwoorden.
Grote verbetering dit jaar zijn de animaties. Het nieuwe animatie systeem in combinatie met de nieuwe motion technologie waarbij bekende spelers hun bewegingen opnieuw worden opgenomen zorgt voor een zwaardere en meer realistische gameplay. Dit betekent dat in FIFA 18 geen enkele beweging een losstaande beweging is, maar voortkomt uit een voorgaande beweging en dus realistisch aanvoelt, maar tegelijkertijd ook zwaarder, waarbij je het gevoel hebt dat je speler echt op de grond staat.
Rivera gaf een vergelijking met FIFA 17 waarbij twee spelers tegenover elkaar stonden van verschillende hoogte en snelheid. In FIFA 17 waren de bewegingen van de spelers bijna identiek wanneer ze naast elkaar renden. Dit houdt in dat ondanks dat een speler langer is en dus een grotere stap kan maken, toch precies op hetzelfde moment als een kleinere speler zijn voet neerzet. Iets dat onrealistisch aanvoelt en oogt.
In FIFA 18 is dit veranderd en is er gekeken naar een nieuwe animatie systeem waarbij bewegingen soepeler getoond worden en dat er verschil is in de animaties van spelers. Dit in combinatie met de snelheid van voetballers zorgt ervoor dat er voor het eerst duidelijk een verschil te zien is tussen spelers.

Sneller dan Messi

Als voorbeeld gaf Rivera een van de grootste spelers van dit moment, Lionel Messi. Wanneer je naar een wedstrijd van Messi kijkt zie je dat de Argentijn explosief kan zijn en korte snelle bewegingen kan maken waardoor hij verdedigers passeert. Door het animatie systeem en motion technologie kunnen deze snelle bewegingen overgenomen worden, waardoor je anders speelt met Messi dan bijvoorbeeld een langzamere en grotere verdediger.
Hetzelfde geldt voor andere eigenschappen zoals tackles die een verdediger uitvoert. Het systeem zorgt er namelijk voor dat wanneer je een goede verdediger bent je tackles net even realistischer uitgevoerd worden en je dus sneller bij de bal bent dan Messi (alhoewel dat wel heel moeilijk is natuurlijk, sneller de bal aanraken dan Messi).
112847

FIFA 18 Icons

Nu we het over Messi hebben gehad kunnen we het ook over andere Legends hebben, of in dit geval Icons. FIFA 18 introduceert nu de FIFA 18 Icons. Waarom Icons? Rivera geeft aan dat dit te maken heeft met een licentie overeenkomst.
Dit betekent dat de beste van de beste nu naar de PlayStation 4, Xbox One en PC komen. Een van de spelers die we hierin terug zien keren naar het Veld is Ronaldo Nazário met zijn snelheid en ongelooflijke manieren om te scoren. Andere FIFA 18 Icons moeten nog onthuld worden. Welke legendarische speler zie jij graag terug in FIFA 18?

Live vanuit...

Mogelijk kan FIFA 18 de beste voetbal game genoemd worden op basis van de ambiance en sfeer, iets dat Rivera nog eens benadrukt. Niet alleen zijn de stadions en het publiek op de schop gegaan, waarbij fans niet allemaal meer tegelijk klappen en diverse animaties hebben. Ook heeft EA Sports gedacht aan de sfeer en het beeld dat je krijgt bij een wedstrijd in een bepaald land.
Speel je bijvoorbeeld in Zuid-Amerika of in Spanje, dan is de kans groot dat er een filter over je beeld heen geplaatst wordt waardoor je het gevoel hebt alsof de zon daar 365 dagen per jaar schijnt. Daarnaast hebben fans ook meer input in de game. Fans zingen bijvoorbeeld meer nummers en zijn meer gekleed in de kleuren van hun club of land. Dit allemaal moet zorgen voor extra ambiance waardoor je het gevoel hebt dat je werkelijk aanwezig bent bij de wedstrijd.
112853

Esports

Een ander verbeterpunt komt ten goede aan Esports, aldus Rivera. In FIFA 17 werd al snel duidelijk dat veel esporters kozen voor de lange hoek met lage schoten waardoor de kans op een doelpunt groter werd. In FIFA 18 kan je de rechterstick ingedrukt houden naar een hoek om de keeper in die richting te sturen.
Rivera gaf aan dat keepers tijdens normale wedstrijden vaak de beweging van een speler analyseren en dan een 'gok' wagen door een hoek in te gaan. Ditzelfde geldt voor FIFA 18 waarbij je nu de kans krijgt om goed te 'gokken', of natuurlijk compleet fout!
Verdere vernieuwingen rondom Esports en FIFA 18 worden tijdens EA Play of de E3 persconferentie aangekondigd. FIFA 18 is nu al te pre-orderen en in de special over de FIFA 18 pre-order lees je welke edities er zijn en welke extra's je erbij krijgt.
Ondertussen kan je de FIFA 18 Preview of FIFA 18 The Journey 2.0 special lezen voor meer informatie.

Populair Nieuws