Dragon Ball Xenoverse 2 info - Interview met Masayuki Hirano

Article
zondag, 19 juni 2016 om 11:00
xgn google image
Vorig jaar kwam Dragon Ball Xenoverse uit en het was één van de meest vernieuwde titels uit de DBZ-serie. Reden genoeg dus om hoofdproducent Masayuki Hirano, van ontwikkelaar Dimps, aan de tand te voelen. Hier is meer Dragon Ball Xenoverse 2 info!
De Dragon Ball Z-serie is nooit vies geweest van tijdreizen, kijk bijvoorbeeld naar het enorm populaire personage Trunks die we leerden kennen als tijdreiziger, maar in de eerste Dragon Ball Xenoverse ging het wel erg over-the-top. In een alternatieve tijdlijn kon jij, als speler, elk memorabel moment in de serie beïnvloeden en een compleet andere uitkomst geven.

Hoe gaat het verhaal verder in Dragon Ball Xenoverse 2?

Wij zijn dus erg benieuwd hoe Dimps onder leiding van Hirano het verhaal gaat aanpakken in Dragon Ball Xenoverse 2.
93154

Welke elementen keren terug uit de eerste Xenoverse?

Naast de alternatieve tijdlijn heeft Xenoverse ook een aantal andere nieuwe elementen toegevoegd aan de serie. Zo konden spelers bijvoorbeeld voor het eerst zelf een karakter creeëren en deze een eigen speelstijl geven, door een soort RPG-systeem. Daarnaast was het ook mogelijk om andere spelers te ontmoeten in een aparte hub-wereld.
De meeste elementen werden positief ontvangen, maar anderen wat minder. Zo was de hub-wereld wel erg kaal en leeg. Wij vroegen daarom aan Masayuki Hirano welke van die elementen terug zullen keren in Xenoverse 2 en in welke vorm.
We vroegen ons ook af of we de karakters die we hebben gemaakt in het origineel over kunnen zetten naar Dragon Ball Xenoverse 2, aangezien je karakter terugkomt in het verhaal.
93155

Wat kunnen we verwachten van het vechtsysteem?

Ondanks de vele positieve feedback, was er ook kritiek op Dragon Ball Xenoverse, met name als het ging om het vechtsysteem. Fans misten de diepgang uit de DBZ-delen voor Xenoverse en vroegen zich af waarom de game terug was gegaan naar de basis.
Wij vroegen aan Hirano wat de plannen zijn voor het vechtsysteem in Dragon Ball Xenoverse 2 en of ze de kritiek van de fans hebben gehoord.
De spelersgroep van Xenoverse had ook kritiek op de balans in PvP, maar volgens Hirano is ook daar aan gewerkt.
93156

Welke nieuwe personages zullen hun opwachtingen maken?

Het DBZ-universum is gevuld met een enorm aantal personages en het is vrijwel onmogelijk om alle karakters in één game te proppen. Toch konden we in de trailer van Dragon Ball Xenoverse 2 al Future Gohan ontdekken. We vroegen daarom aan Masayuki Hirano welke nieuwe karakters we gaan zien in dit deel.
93157

Welke technische vooruitgang kunnen we verwachten?

De eerste Dragon Ball Xenoverse kwam naast de PC, PlayStation 4 en Xbox One ook nog uit op de Xbox 360 en PlayStation 3. Ontwikkelaar Dimps moest daarom rekening houden dat de game op elk platform goed zou draaien. Met Dragon Ball Xenoverse 2 is dat niet meer het geval, want de game komt enkel uit op de PlayStation 4, Xbox One en PC.
Wij zijn dan ook benieuwd wat Dimps kan uithalen met de extra kracht die het tot zijn beschikking heeft.
Wij zijn zeer benieuwd welke beloftes van Hirano het daglicht zullen zien, want als alles waar is, dan kan Dragon Ball Xenoverse 2 een heel sterke fighting game gaan worden en een must-have voor Dragon Ball Z-fans.