Destiny 2.0 update - Alle grote veranderingen op een rij

Article
woensdag, 09 september 2015 om 10:39
xgn google image
De Destiny 2.0 update komt op 8 september uit. Deze update luidt het tweede jaar van Destiny in, waarna op 15 september de release van Destiny The Taken King volgt. De uitbreiding brengt een enorm scala aan veranderingen met zich mee. Lees hieronder op een rijtje alle veranderingen die naar Destiny komen!
Sommige van deze veranderingen zijn alleen voor spelers die het The Taken King uitbreidingspakket hebben aangeschaft, maar veel veranderingen zijn voor alle spelers beschikbaar.
In de nieuwste Destiny Weekly Update heeft ontwikkelaar Bungie een enorme waslijst met aanpassingen bekendgemaakt, die uitgebracht worden via de Destiny 2.0 'Year Two' update. Deze update komt op 8 september, een week voor de release van The Taken King op 15 september.
Heel kort samengevat betekent deze update veranderingen voor alle onderdelen van het spel: het levellen gebeurt vanaf nu gewoon via XP, er zijn nieuwe dingen te doen en te kopen in de sociale ruimtes, wapens en bounties worden aangepast, samen met een hele hoop andere veranderingen. Lees de volledige patch notes hieronder, maar bereid je voor, je bent even bezig om het door te lezen.
destiny 2.0 update

Destiny 2.0 update - Veranderingen aan je personages

Ten eerste komen er veel veranderingen naar je personages. Zo wordt het levellen compleet aangepast: je kan nu levellen via het verdienen van XP. Ook wordt het maximumlevel voor alle spelers verhoogd naar 34, en voor bezitters van The Taken King DLC wordt dit verhoogd naar 40. Het character level en light level worden twee verschillende statistieken.
Het Character Level van bestaande personages wordt automatisch geboost naar een zo hoog mogelijk niveau, op basis van alle gear en wapens in zowel je inventaris als opslag. Nieuwe spelers kunnen hun personage onmiddelijk naar level 25 boosten, aangezien dit het minimale level voor activiteiten in The Taken King is.
Aanvals- en verdedigingswaardes voor gear en wapens zullen vertaald worden naar het nieuwe systeem, waardoor de kracht van deze gear en wapens niet zal veranderen. Het light level van je personage is vanaf nu het gemiddelde van deze aanvals- en verdedigingswaardes, en elk stuk gear en en elk wapen waar je over beschikt draagt hieraan bij. Activiteiten zoals Nightfalls en de Raid vereisen nu een minimum light level in plaats van een minimum character level.

Subklassen, facties, marks en een nieuwe stem

Elke klasse in Destiny krijgt een nieuwe subklasse, die vrij te spelen zijn via nieuwe zijmissies. Hunters krijgen via de nieuwe Nightstalker subklasse de mogelijkheid om Void-energie te manipuleren. Titans krijgen de nieuwe subklasse Sunbreaker die gebruik maakt van Solar-energie. Warlocks krijgen de nieuwe subklasse Stormcaller, die gebruik maakt van Arc-energie.
Verder worden de Vanguard en Crucible Marks die we kennen uit jaar 1 vervangen door zogenaamde Legendary Marks. Op deze Legendary Marks rust geen wekelijkse beperking, zoals bij de voorgangers het geval was, maar er is nu een limiet gelegd op het aantal Marks in je inventaris, namelijk 200.
De klassengebonden materialen voor gear worden afgeschaft, en er komt één overkoepelend materiaal waar elke klasse gebruik van kan maken. Bij Vanguard Quartermaster Roni-9940 kan je terecht om deze oude materialen voor het nieuwe overkoepelende materiaal in te wisselen.
Verder heeft je trouwe metgezel de Ghost een nieuwe stem, aangezien Peter Dinklage wordt vervangen door Nolan North. Deze verandering zal niet alleen in de nieuwe content van Destiny te horen zijn, maar zal ook toegepast worden in alle inhoud uit jaar 1. Verder kan je Ghost nu bepaalde items scannen om meer over de wereld van Destiny en het achtergrondverhaal te weten te komen.
Vanaf Destiny update 2.0 krijg je iedere week de mogelijkheid om een andere factie te kiezen. Het is nu dus niet meer nodig om een specifiek Class Item te dragen. Verder kan je kiezen welk wapen je op je rug wil hebben in de sociale ruimtes The Tower en Reef.
77849

Destiny 2.0 update - Nieuwe vijanden, missies en strikes

Ook introduceert The Taken King DLC een nieuwe klasse vijanden, namelijk The Taken. Deze zijn zowel op niewe als oude locaties te vinden, en The Taken zijn een mix uit vijanden die we kennen uit het eerste jaar van Destiny. Deze vijanden zijn tot slaven van Oryx gemaakt.
Verder komen er acht nieuwe verhaalmissies naar het spel toe. Het nieuwe uitbreidingspakket zal meer gebruik maken van cutscenes om over het verhaal vertellen, en met ingang van de Destiny 2.0 updat krijg je de optie om deze cutscenes over te slaan. Na afloop van deze verhaalmissies speel je nieuwe inhoud vrij. Dit zijn in totaal drie nieuwe strikes (PlayStation gebruikers krijgen er vier) en de mogelijkheid om tot Patrol op de Dreadnaught.
Tijdens Patrol kan je nieuwe soort missies vinden. Aan boord van de Dreadnaught kan je tevens je eigen publieke events opstarten in de nieuwe Court Of Oryx. Iedere strike geeft nu een specifieke beloning. De nieuwe raid, genaamd King's Fall, is vanaf 18 september beschikbaar.
destiny 2.0 update

Veranderingen aan bounties en heroic missies

Ook de bounties krijgen meer variatie, zowel voor player versus player als voor player versus enemy. Voltooide bounties kan je automatisch indienen, dus hoef je niet eerst terug naar de sociale ruimtes. Verder is het maximum aantal bounties verhoogd naar 16. Onafgemaakte bounties uit jaar 1 zullen automatisch komen te vervallen op 8 september, maar onafgemaakte exotische bounties uit jaar 1 zullen op dat moment automatisch worden voltooid.
Je kan bounties vanaf nu tracken in het nieuwe quest-menu. Dit is een Quest Screen dat wordt toegevoegd aan het menu, waarop je alle actieve quests kan tracken. Afgebroken quests kunnen worden hersteld in de Hall of The Guardians, en activiteiten uit jaar 1 zijn opgenomen in het nieuwe quest systeem.
De Daily Heroic missies zijn nu accountgebonden, in plaats van gebonden aan je personage. Verder zijn de Weekly Nightfall strikes aangepast en moeten nu voor minder frustratie zorgen. Wanneer elk teamlid in deze strike sterft, word je niet automatisch teruggestuurd naar het menuscherm. Verder worden de wekelijkse modificaties aan deze strikes niet meer willekeurig bepaald, en bevatten ze geen Radiant Light bonus meer als beloning.
De Weekly Heroic strikes zijn geschrapt en vervangen door de Vanguard Heroic playlist. Verder zijn er zeven nieuwe multiplayermaps voor de Crucible (Voor PlayStation-gebruikers zijn dit er acht), en een aantal nieuwe spelmodi voor de Crucible. In Rift moet je de vijandelijke basis opblazen, en in Mayhem kan je de krachten van je personage zo vaak gebruiken als je wilt, zonder te hoeven wachten tot deze opnieuw zijn aangevuld.
77850

Destiny 2.0 update - Inventaris, opslag en beloningen

Het personagescherm is aangepast, wat zorgt voor meer overzicht. Je kan nu sneller checken welke wapens en gear je bij je hebt, en kan je eindelijk je personage zonder helm bekijken. Verder wordt je opslag verder uitgebreidt: de vault bevat nu 72 opslagplaatsen voor wapens en gear, en 36 opslagplaatsen voor andere items zoals materialen.
Bepaalde onderdelen zijn uit de intenvaris verwijderd en zijn nu beschikbaar in speciale kiosken in the Tower. Dit geldt voor shaders, emblemen, sparrows en ruimteschepen. Daarnaast tonen kiosken nog blueprints en items die je nog niet hebt, en laten ze zien waar je deze kan verkrijgen.
Verder worden de Ghost Shells aangepast voor The Taken King: ze dragen nu bij aan je light level en ze helpen je om geld of materialen te vinden. Verder kan je je personage vanaf nu uitrusten met artifacts: een nieuwe vorm van gear die je niet kan zien, maar die wel een effect heeft op je status en je light level. Ook brengt The Taken King nieuwe emotes om je personage mee uit te rusten.
Spelers die over beide voorgaande expansies The Dark Below en House of Wolves beschikken, krijgen verschillende VIP beloningen. Dit geldt ook voor spelers die in het eerste jaar van Destiny level 30 hebben bereikt met minstens één personage. Deze VIP beloningen worden uitgegeven bij release van The Taken King en zijn als volgt: een nieuwe sparrow, een armor shader, nieuwe emblemen en een nieuwe Ghost Shell.
destiny 2.0 update

Zwaarden en nieuwe exotische wapens

Ja, je leest het goed: zwaarden! Dit wordt een nieuwe klasse heavy wapens, dus je kan nu eindelijk buiten specifieke missies om zwaarden gebruiken. Verder verkoopt de Cryptarch nu legendarische engrams in ruil voor de nieuwe Legendary Marks. Bij de Gunsmith kan je nu wapenprotoypes uittesten in ruil voor reputatie en legendarische wapens.
De nieuwe infusion upgrade maakt het mogelijk om een wapen op te offeren om zo de stats van een ander wapen te vebeteren. Ook introduceert de Destiny 2.0 update speciale klassengebonden wapens, die dus door slechts één klasse gebruikt kunnen worden.
Verder komen er grote veranderingen naar de beste wapen- en gearklasse, Exotic. Er zijn minstens twaalf nieuwe exotische wapens, en per personageklasse zijn er minstens zes nieuwe stuks exotische gear. Xür verkoopt nu een nieuwe item genaamd Three of Coins, die je kans om een Exotic te vinden vergroot.
Exotische gear wordt minder vaak vindbaar als willekeurige drop, en vaker vindbaar als beloning voor een quest. De exclusieve PlayStation exotics zijn vanaf nu ook beschikbaar voor de Xbox.
Sommige exotische wapens en gear zullen worden geüpgraded naar jaar 2. Een nieuwe Exotic Blueprint kiosk geeft je de mogelijkheid om de exotics die je al in je bezit hebt opnieuw te maken. Heb je de vorige versie van deze exotic in je bezit, kan je deze upgraden voor 125 Legendary Marks. Bungie laat weten uiteindelijk alle exotics over te brengen naar jaar 2.

Tips voor de laatste momenten van jaar 1

Hoewel dit al een enorme waslijst is, is dit nog niet het einde van de onthullingen volgens Bungie. De Destiny 2.0 update komt op 8 september, ter voorbereiding op de release van The Taken King op 15 september.
Verder geeft Bungie de spelers van Destiny een aantal tips mee voor de laatste momenten in jaar 1 van Destiny: