Destiny 2 Forsaken interview - Bungie over de dood van Cayde-6 en het verhaal [gezien op E3]

Article
vrijdag, 22 juni 2018 om 15:01
xgn google image
Destiny 2 heeft het niet makkelijk gehad. Na launch heeft de game te maken gekregen met controverses en twee matig ontvangen uitbreidingen. De nieuwste DLC, Destiny 2: Forsaken, moet daar verandering in gaan brengen. In dit Destiny 2 Forsaken interview vertelt Bungie ons hoe zij dit wil gaan aanpakken.
Forsaken is de nieuwste uitbreiding voor Destiny 2 en de trailer beloofde al veel goeds, maar ook slechts. We zien de charismatische Cayde-6 namelijk het loodje leggen. Zagen we dat wel goed? Wij kregen de kans om tijdens E3 2018 in gesprek te gaan met Steve Cotton (game director) en Scott Taylor (project lead) en ze direct de vraag te stellen.

Destiny 2 Forsaken interview - Hoe zit het met Cayde-6?

Wij wilden natuurlijk meteen weten of de charismatische Cayde-6 echt dood gaat. Het komt nog wel eens voor dat bekende personages in trailers dood lijken te gaan, maar dat ze dat in het uiteindelijke product helemaal niet doen. Toch lijkt dat hier anders.
De grote vraag is natuurlijk waarom er besloten is om juist Cayde-6 naar de eeuwige jachtvelden te sturen. Hij is tenslotte een populair personage dat centraal stond bij de marketing toen Destiny 2 uit kwam.
Hier komt ook de naam Forsaken vandaan. Voor de release was het ons nogal onduidelijk waarom er voor deze naam gekozen was, gezien het niet lijkt te slaan op een groep vijanden of een object in de game. Bungie heeft er een uitleg voor.
134130

Destiny 2 Forsaken interview - Over het verhaal

Nieuw in het verhaal Destiny 2: Forsaken zijn de mysterieuze 8 Barons. Het zijn de ergste criminelen in het universum, die volgens Bungie allemaal uniek zullen zijn. Hoewel ze niet alles over hen wilden onthullen, konden ze wel wat over een specifieke Baron vertellen.
De Scorn slaat op een nieuwe groep vijanden die Bungie voor Forsaken ontwikkeld heeft. Volgens Bungie zullen ze alles dat je weet over de vijanden in Destiny overhoop gooien.
Spelers verrassen met nieuwe vijanden als de Scorn lijkt in ieder geval een grote prioriteit te zijn voor het Forsaken ontwikkelteam.
134131

Destiny 2 Forsaken interview - Nieuw wapens en spelers geïnteresseerd houden

Omdat Destiny 2 zich afspeelt in een universum waar science fiction centraal staat, was de toevoeging van een pijl en boog als wapen een grote verrassing. In eerste instantie lijkt het niet helemaal passen bij de stijl van Destiny. Volgens Bungie was het een toevoeging die nu op het goede moment gedaan wordt.
Het lijkt erop dat Destiny 2 een nauw pad bewandelt tussen alles toevoegen waar de fans om vragen en ze verrassen met dingen waar ze juist niet om gevraagd hebben. Volgens Bungie is dit belangrijk om oude spelers vast te houden, maar ook om nieuwe spelers te trekken naar de game.
De grootste valkuil waar een game als Destiny 2 in kan vallen, is dat er op een gegeven moment niets meer te doen is. Het is iets waar Destiny 2 in het verleden ook zeker van beschuldig is door spelers. Forsaken moet hier verandering in brengen en, volgens de ontwikkelaars, de hobby sterker maken.
Bungie hoopt met Destiny 2 dus een ervaring te creëren waar je elke dag naar uit kijkt om te spelen, met een verhaal waar je emotioneel geïnvesteerd in bent. Gaat het ze lukken? Dat zien we wanneer Destiny 2: Forsaken op 4 september komt naar de PlayStation 4, Xbox One en PC komt.