Deze Darksiders 3 features willen we in de aankomende game zien!

    Het leven van de riders of the apocalypse gaat niet over rozen. War wordt verraden, zijn broer Death offert zich op om hem te redden en in het aankomende derde deel moet ook Fury aan de bak. Maar welke Darksiders 3 features moeten er ook in de game te vinden zijn om het een volwaardig vervolg te maken?

    5. Backtracking

    Games waarin je als speler wordt gedwongen een vrijwel lege map meerdere keren te doorlopen, zijn over het algemeen niet de populairste. Toch weet Darksiders dit vanaf het eerste wel goed te doen. Want door het vrijspelen van nieuwe vaardigheden kan je ontzettend goede voorwerpen vinden in levels uit het begin van het spel toen je die skills nog niet had.

    Wat te denken van alle plekken die je alleen kon bereiken in Darksiders 1 en 2 als je de grappling hook had, of de shards die je in Darksiders 2 enkel kon verzamelen zodra je een pistool aan je riem had hangen. Zorg dat spelers gedwongen worden iets te zien, maar er met geen mogelijkheid bij kunnen totdat ze later in het spel een voorwerp vinden wat ze daarbij helpt!

    4. Collectibles

    Beide voorgaande Darksiders games kenden een flinke hoeveelheid voorwerpen om te verzamelen. Of dit de enhancements in Darksiders 1 waren, of de boekpagina’s, speciale munten of goudstukken in Darksiders 2 waren: in elke hoek van de map was wel iets te vinden. Eén van de Darksiders 3 features die we hopen te zien is dan ook de aanwezigheid van veel te verzamelen voorwerpen!

    Zodra je collectibles verstopt achter de bij nummer vijf genoemde backtrack mogelijkheden, geef je spelers echt een beloning om dingen te onthouden. Want was je in het allereerste level niet langs een hoge muur gelopen waarboven een haakje glom? Misschien dat je met je net verkregen vaardigheden daar nu wel aan vast kan blijven hangen!

    3. RPG elementen

    De eerste Darksiders stond vooral in het teken van War weer op krachten te brengen. In het tweede deel introduceerde THQ Nordic de mogelijkheid om jouw Death zo uniek mogelijk te maken. Gaf je hem een gigantische hamer om mee te meppen, of ging je toch voor het gebruik van zijn snellere, maar iets minder krachtige, zeis?

    Hoe meer je op onderzoek uit ging en hoe sterker je werd, hoe beter de voorwerpen werden die je vond en hoe beter de krachten werden waar je uit kon kiezen. Als één van de Darksiders 3 features zouden we daarom graag weer dergelijke RPG elementen terugzien. Zo kan je een build naar hartenlust samenstellen en een Fury maken die perfect bij jou past!

    2. Hersenkrakende puzzels

    De ene hendel draait deuren één en drie, de andere enkel deur vier en een derde draait ze allemaal. Als alle deuren openstaan, kan je pas verder naar de volgende ruimte. De eerste Darksiders kende een aantal van deze relatief simpele puzzels, maar Darksiders 2 schotelde je geregeld een hersenkrakende puzzel voor waar je flink wat tijd mee zoet was.

    De puzzels in Darksiders 2 waren vanwege het ontbreken van een co-op weliswaar niet zo moeilijk als een spel als Portal, maar vanaf een gegeven moment moest je wel zelf twee personages besturen. De gespleten persoonlijkheid van Death maakte het oplossen van puzzels mogelijk, maar zo nu en dan was het echt even zoeken welke verkregen vaardigheid een puzzel vereiste. En die puzzels zouden we graag in de game willen terugvinden!

    1. Bezeten wapons

    Verreweg de tofste feature in Darksiders 2 was de introductie van bezeten wapens. Voor elk ander stuk uitrusting dat je voerde aan een possessed wapen, werd deze een stukje sterker. Hoe krachtiger het gevoerde voorwerp, hoe sterker het werd. Om uiteindelijk een supersterk wapen tot je beschikking te hebben.

    Zodoende was het een constant aanwezig vraagstuk of je jouw verkregen loot van een eindbaas verpatste in het naburige nederzettinkje (of demon Vulgrim) of ze tot maaltijd omtoverde. Want met zuurverdiend goud kon je sparen voor een misschien wel beter possessed wapen dan waar je nu al jouw extra uitrusting aan voerde!

    Darksiders 3 features – Welke willen jullie in ieder geval in de game zien?

    Of het nu moeilijke puzzels of collectibles zijn, iedereen heeft wel elementen in games waar ze fan van zijn. Onze vraag aan jullie is dan ook welke Darksiders 3 features jullie met smacht terug willen vinden in het spel. Laat het ons weten in de comments!

    Darksiders 3

    Verkijgbaar vanaf 27 november 2018

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.