Block N Load - Interview met de vicepresident

    Een paar koude donderdagen geleden was XGN op bezoek bij de ontwikkelingsstudio van Jagex Games in Cambridge, in het kader van de nieuwe multiplayergame Block N Load. Een mooie gelegenheid om David Solari, de vicepresident van het spel, eens wat vragen te stellen over Block N Load.

    Wat kan je ons over Block N Load vertellen?
    Block N Load is een 5 versus 5, competitief objective-based spel dat vol is met actie. Wat uniek is aan Block N Load is het feit dat spelers de map zelf compleet kunnen veranderen door deze te bebouwen of juist te vernietigen. Om dit mogelijk te maken beschik je als speler in Block N Load over een scala aan krachtige blocks en gekke personages.

    Waar kwam de inspiratie voor deze personages vandaan?
    Tijdens het bedenken van de personages stelden we onszelf de volgende vraag: "Willen we dat onze personages lijken op personages uit Minecraft, of willen we het wat verder nemen, maar toch de blokkige stijl behouden?" We hadden acht verschillende versies waar we uit konden kiezen. Toen besloten we dat we zoveel mogelijk uit het spel wilden halen, dus we gooiden het roer om en gingen voor zoveel detail als mogelijk en passend is in een blokkige wereld.

    We hebben een geweldige creative director die schetsen begon te maken voor de personages terwijl wij kwamen met ideeën voor hun skills. Een van de jongens in het team heeft ook gewerkt aan de personages in GTA. Dit allemaal kwam samen om onze personages dat unieke gevoel te geven.

    Nu zijn er 6 verschillende personages, en in de presentatie liet je weten dat jouw favoriete personage O.P. Juan Shinobi is. Waarom?
    Hij heeft geweldige mobility: hij kan muren beklimmen, hij kan een rookbom gooien en hij kan teleporteren met behulp van zijn unieke block. Hij is niet heel goed in een standaard gevecht omdat hij weinig HP heeft, maar hij kan wel langs spelers heen komen, en ze van achter verrassen. Hij kan de verdediging uitschakelen met behulp van zijn ninja sterren, en vervolgens de basis van binnenuit vernietigen. Dat is waar het spel om gaat.

    Heb je ook een minst favoriet personage?
    Oh, ze zijn allemaal geweldig! Uhh, er zijn wel personages waar ik niet zo goed mee overweg kan. Ik ben niet een geweldige shooter-speler, dus als Nigel (de sniper), doe ik het waarschijnlijk het slechtst. Wanneer ik als Nigel speel voeg ik het minste toe aan mijn team. Maar ben je hier juist wel goed in, dan is hij zeker een dodelijk personage.

    Hoeveel maps hebben jullie nu?
    Zo'n vijftig tot zestig. Sommige maps zijn beter dan anderen, en we willen gebruik gaan maken van maprotatie. Elke paar weken roteren we een map, en spelers kunnen stemmen op de map die ze willen spelen. De map die het minst wordt gespeeld wordt weggehaald en vervangen door een andere map. Alle maps komen in het archief van de custom mode terecht, dus je kan deze weggehaalde maps altijd nog op die manier spelen.

    Zijn er nog veranderingen in het spel aangebracht de laatste maand?
    Ja, aardig wat. De ninja kan nu teleporteren, we hebben veranderingen aangebracht in de manier waarop de turretkosten van de engineer werken en we hebben de passieve skills van drie personages veranderd. We hebben veel feedback van vrienden en familie gekregen en hieruit hebben we veranderingen gemaakt in de balans van het spel. We hebben nieuwe dingen toegevoegd, nu werkt de ranked mode bijvoorbeeld, en je kan je vrienden uitnodigen voor je teams.

    Hoeveel aanmeldingen voor de bèta hebben jullie tot nu toe?
    We hebben het spel en de bèta pas een paar weken geleden aangekondigd en we hebben nu al rond de 25.000 aanmeldingen, dus daar zijn we blij mee. De bèta duurt tot het spel klaar is, vanaf nu gezien waarschijnlijk een aantal maanden.

    Heeft het spel al een releasedatum?
    Nee, nog niet. De bèta is donderdag 11 december begonnen en we zullen zien hoe dat gaat, en wat de feedback hierop is. Ik hoop op een releasedatum van begin maart, maar we zien het nog wel. Het hangt allemaal van de feedback af.

    Waar halen jullie die feedback vandaan?
    Overal. We zijn op alle sociale media te vinden, op Reddit, de Steam-forums en we bekijken de game data. Ook krijgen we feedback door het spel mee te nemen naar evenementen.

    Block N Load bèta code bemachtigen?

    Heb je na het lezen van dit interview en de vorige previews interesse in Block N Load? Wees gerust: XGN geeft bèta-codes weg via het bèta-artikel. Zoals in het interview besproken duurt de bèta een aantal maanden, en Block N Load komt ergens volgend voorjaar uit.

    Block N Load

    Verkijgbaar vanaf 30 april 2015

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.