Beste gamelevels ooit gemaakt - Clockwork Mansion uit Dishonored 2

Article
maandag, 12 november 2018 om 14:53
xgn google image
Ronddwalen door een gigantische open wereld is leuk, maar een doel of objectief hebben is wat je als gamer vooruitduwt; een legendarische schat of een wapen wat essentieel is. Levels en missies zijn belangrijk en bij XGN.nl duiken wij in de geschiedenis van de beste gamelevels ooit. Deze keer een level uit Dishonored 2.

Beste gamelevels ooit - Wat is het?

Voor degenen die het niet weten: Dishonored 2 is het vervolg op Dishonored en valt in de categorie actie-avonturen game. Vanuit het blikveld van bodyguard Corvo Attano of keizerin Emily Kaldwin sprint, ren, glijd en dartel jij door de straten van Karnaca. Er is een staatsgreep gepleegd en aan jou de taak om diegenen aan te pakken, wat je op meerdere manieren kunt doen.
Ontwikkelaar Arkane Studios is geen vreemde eend in de bijt als het aankomt op meerdere keuzes voorschotelen. Je krijgt verschillende gaven en er zijn meerdere wegen om door de levels heen te gaan: aan jou de keuze hoe jij het aanpakt. Probeer jij als een meestermoordenaar geruisloos door de levels te teleporteren met je blink-kracht, zodat niemand je ziet en weet dat jij er ooit bent geweest?
Of ga je voor de brutere aanpak en gebruik jij jouw krachten om te laten zien dat ze niet mogen dollen met Emily of Corvo. Vijanden kunnen van boven worden neergestoken of worden opgeslokt door jouw duistere krachten? De keuze is geheel aan jou, maar dat het een verplichte keuze is moge duidelijk zijn; onze Jimmy gaf de game een dikke 9.0 in de review!
141718

Beste gamelevels ooit - Wat is de missie?

Een immens kasteel is het hoofddecor van de vierde missie, Clockwork Mansion. Jouw taak is om Kirin Jindosh, de zogenaamde Grand Inventor van Karnaca uit te schakelen. Ondertussen moet je ook nog een andere briljante uitvinder, Anton Sokolov, bevrijden, die Jindosh heeft ontvoerd en gevangengezet in zijn immense huis.
Daar ervaar je al snel het eerste probleem, want in het huis kom je in een kamer die doodloopt. Er zijn geen andere manieren om verder te komen, maar er staat wel een schakelaar die je omlaag kan trekken. Als je dit doet verandert het hele decor van het huis: muren verdwijnen, trappen komen tevoorschijn en het doodlopende gedeelte is verdwenen: je kunt zo verder lopen!
Eenmaal boven zie je jouw doelwit Kirin Jindosh staan, die een babbeltje met je houdt en weet waarom jij hier bent en wegloopt. Uit het niets verschijnen drie clockwork soldiers, de meest gevaarlijke vijanden uit Dishonored 2; robots die bijna alles zien en horen en een geduchte uitdaging zijn voor de echte sluiperd.
Wat volgt is een simpel kat-en-muisspel tussen jou en Jindosh, maar met de twists dat het gehele pand om te vormen is. Zit er ergens een muur in de weg? Misschien is er wel ergens een schakelaar die juist die muur weghaalt, waardoor je eerder bij Jindosh kunt komen!
141719

Beste gamelevels ooit - Waarom is het zo goed?

Dat er meerdere wegen zijn om je doelwit uit te schakelen, is niks nieuws onder de zon voor Dishonored 2, maar dat het op zo’n manier gebeurt wel. Voor je neus verandert de gehele lay-out van Jindosh’s stulpje. Het maakt van zijn pand een soort puzzel die jij mag oplossen, want welke schakelaar verandert nu precies hetgeen wat jij zoekt? De woonkamer biedt misschien een optie om weg te komen, maar is het ook de makkelijkste route?
Bovendien kun je met het veranderen van het decor ook de mate aan vijanden verhogen of verminderen. Spelers die meer een uitdaging willen, proberen natuurlijk zoveel mogelijk muren te laten verdwijnen en mensen uit te schakelen, evenals de clockwork soldiers. Wil je niemand laten merken dat jij in het huis bent geweest, probeer dan zo min mogelijk schakelaren om te gooien.
Zelfs als je denkt het binnenste van het huis te kennen, komt daar de kamer waar Sokolov in vastzit. Met meerdere drukplaten in de ruimte, die de lay-out van de kamer veranderen, en een clockwork soldier die rond loopt en loert, is dit een spannend en angstaanjagend kat-en-muisspelletje.
Als je Jinosh hebt uitgeschakeld, en Sokolov is gered, moet je nog wegkomen uit het Clockwork Mansion. Denk niet dat Arkane Studios de teugels op dat moment laat hangen, want de ontwikkelaar trekt er nog gewoon één keer ferm aan: meerdere wachters paraderen ineens ook door de gangen en met Sokolov op je schouder moet je niet alleen aan je eigen huidje denken.
Meerdere clockwork soliders verdedigen de enige uitgang uit het huis en aan jou om daar een manier voor te vinden. Welke de perfecte is? Dat ligt aan jouw speelstijl! Het maakt van Clockwork Mansion één van de beste gamelevels ooit gemaakt. De volgende keer zal een ander level of missie uit een game centraal staan. Tot dan!
Benieuwd naar meer Dishonored 2? Lees er meer over in onze Dishonored 2 details, de characters en de features!

Populair Nieuws

Laatste Reacties