Dit zijn de Assassin's Creed Origins gameplay vernieuwingen

    We hebben enkele details op een rijtje gezet over de vernieuwingen aan de Assassin's Creed Origins gameplay. Naar welke nieuwe gebieden kunnen we gaan en hoe zit het met het vechtsysteem?

    AI Systeem

    We beginnen onze vernieuwingen van Assassin's Creed Origins met het AI systeem. Elk karakter gedraagt zich als een zelfstandig individu. Personages staan 's ochtends op, bepalen zelf waar ze lopen en gaan in de avond weer naar bed. Ook doelwitten in missies beschikken over dit vernieuwde systeem, hierdoor kunnen zij van stad naar stad reizen.

    Op deze manier is de wereld levendiger dan ooit. Je weet nooit waar of wanneer je belangrijke doelwitten gaat tegenkomen. Ook dieren zwerven willekeurig in het rond. Het zou best kunnen dat een nijlpaard jouw stille omgeving verstoord, waardoor je sluipaanval wordt verpest.

    Om deze redenen moet je altijd goed op je omgeving letten en zorgen dat niemand tussen jou en je doelwit staat. Dit zal ongetwijfeld een flinke invloed hebben op de Assassin's Creed Origins gameplay.

    Nieuwe Gebieden

    Assassin’s Creed Origins speelt zich af in het oude Egypte. Je kunt een flink gebied verkennen en dit zijn steden die je kunt opzoeken:

    Fayoem is één van vele oases binnen Egypte. Ooit een grote zee, nu een kerkhof met onder andere walvisbotten. Binnen Fayoem kan je de meeste geschiedenis opdoen.

    De Nijldelta is een land van overvloed. Het is hier waar de rivier de Nijl in de Middellandse Zee uitmondt. Er is van alles te verkennen. De Nijldelta bevat een variatie aan personen, van boeren tot soldaten.

    De Siwa-oase is de plek van ballingschap, één van de meest afgelegen plekken in heel Egypte. Met genoeg oude tempels en een necropolis. Houdt wel rekening met de zanderige woestijn, je weet nooit wat hier allemaal kan gebeuren.

    Gizeh & Memphis, de Egyptische hoofdstad van het oude koninkrijk. Dit is de plek waar je voornamelijk grote piramides en de Sfinx gaat tegenkomen. Baan je een weg door tombes, ontcijfer hiërogliefen en los raadsels op.

    Welke plek gaan jullie als eerst verkennen?

    De verschillende wapens

    Ook de wapens behoren tot de vernieuwingen van de Assassin's Creed Origins gameplay. Zo brengt Assassin’s Creed Origins verschillende wapenklassen terug.

    Deze klassen zijn in drie onderdelen verdeeld. Gewone wapens, zeldzame wapens en legendarische wapens. Elk wapen heeft zijn eigen karakteristieken en krachten, hoe zeldzamer de wapens, hoe meer voordeel jij hebt in gevechten.

    Je kan ditmaal zelf kiezen of je één zwaard wilt met een schild erbij of twee zwaarden in allebei de handen. Kies wat het best past bij jou speelstijl. Voor de defensieve spelers komt het schild goed van pas, maar voor de offensieve spelers kunnen twee zwaarden een groot verschil maken.

    Afstandswapens als een staf of speer zijn ook aanwezig, deze zijn vooral gericht op snelheid. Verder heeft je personage een pijl en boog bij zich. Ook deze pijl en boog is aan te passen aan jouw speelstijl. Zo heb je de strijdersboog, waarmee je meerdere pijlen tegelijk kunt afschieten, of de roofdierboog, waarbij jij de baan van je pijl kan veranderen tijdens het schieten.

    Verder introduceert Assassin’s Creed Origins schilden. Deze zijn voornamelijk om je te beschermen, maar kunnen ook worden gebruikt om mee te slaan of om pijlen tegen te houden. Deze pijlen kan je vervolgens weer voor je eigen pijl en boog gebruiken.

    Dankzij al deze wapens zal de Assassin's Creed Origins gameplay voor iedere speler naar zijn smaak aan te passen zijn.

    Vechtsysteem & Adelaar

    We sluiten de vernieuwingen van de Assassin's Creed Origins gameplay af met het vechtsysteem. Het gehele vechtsysteem van Assassin’s Creed Origins is namelijk opnieuw ontworpen.

    In voorgaande delen ging het vooral om de juiste timing vinden, dit vernieuwde vechtsysteem focust zich op wapentreffers en positionering. Op deze manier krijg je meer vrijheid wanneer je een gevecht aangaat. Let wel op, ook je vijanden bezitten deze vaardigheden.

    Het vechtsysteem in Assassin’s Creed Origins bevat verder een adrenalinemeter, deze wordt opgebouwd tijdens het vechten. Wanneer de meter helemaal is gevuld kan je de vijand met een gave 'finisher' afmaken.

    Buiten het vechtsysteem om is er ook een nieuwe innovatieve manier om je arendsoog te gebruiken. In de gameplay trailer van Assassin’s Creed Origins zien we namelijk dat Assassin Bayek zijn adelaar inzet om de omgeving te verkennen. Ditmaal kan jij als speler je adelaar besturen, om op deze manier je doelwitten te spotten en moeilijk bereikbare plekken te verkennen.

    Assassin's Creed Origins gameplay flink aangepast

    Dit waren de belangrijkste veranderingen aan de Assassin's Creed Origins gameplay. Al deze details komen van Ubisoft zelf of zijn opgepikt uit de trailers. Voor verdere informatie en vernieuwingen moeten we nog even afwachten. Naar welke vernieuwingen en nieuwe features kijken jullie het meeste uit?

    Assassin's Creed Origins is vanaf 27 oktober verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

    Assassin's Creed Origins

    Verkijgbaar vanaf 27 october 2017

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.