Assassin's Creed Odyssey Pre-Launch Gameplay te bewonderen

    Over 2 weken is het zover. Op 5 oktober komt Assassin's Creed Odyssey eindelijk uit voor de PlayStation 4, Xbox One en pc. Omdat jullie zoveel willen zien van de nieuwe Assassin's Creed hebben wij vier gameplay video's voor jullie..jawel zelf gespeeld!

    Assassin's Creed Odyssey - Intro

    Aan het begin van de game heb je een keuze om te spelen als Alexios of Kassandra. Je kan je karakter niet meer veranderen als je er eenmaal één hebt gekozen. In de gameplay starten we met een kleine cinematic waar je een deel kan zien van Kephallonia.

    Je speelt als Alexios of Kassandra en komt in contact met de mensen van de Cyclops. Nadat je de mensen van de Cyclops verslagen hebt, krijg je een optie om ze te doden of ze te laten leven. Bij elke keuze die je maakt kan de game veranderen. In deze video lieten wij de mensen leven. Maar vervolgens wanneer we naar Markos gaan, lopen we in een valstrik van de Cyclops waar je vervolgens weer dezelfde mensen moet doden.

    Dat laat zien hoe de game op jouw keuze is gebaseerd. Als je ervoor had gekozen om ze te doden dan was er misschien geen valstrik of waren er niet zoveel mensen.

    Leonidas & 300 Spartans Gameplay

    In de video hierboven zie je hoe de Spartans het opnam tegen de Persians. Je begint eerst met een cinematic cutscene en daarna volgt er een stukje gameplay waarin je zelf als Leonidas kan spelen. De gameplay laat een flashback zien hoe Leonidas met zijn leger het opnam tegen de Persians.

    Na een cutscene krijg je de controle over Leonidas die alleen een speer heeft. Je doel is om de grote vijanden zo snel mogelijk te doden waardoor je bij Kurush terecht komt. Je merkt al snel dat je te sterk bent tegen de normale Persians. Het is daarom beter om op de grote troepen te focussen.

    Wanneer je alle grote mannen hebt verslagen, moet je richting Kurush toe lopen. Hij is in gevecht met jouw troepen en wanneer je dichtbij komt volgt er een cutscene waardoor je uiteindelijk een 1-op-1 gevecht kan houden.

    Assassin's Creed is erg bekend vanwege het besluipen van vijanden en het maken van stealth-kills. Dat mag dan ook zeker niet missen bij Odyssey. Je zult over de hele map zien dat je op bepaalde plekken kan verstoppen als je bukt. Niemand kan je zien tenzij ze recht tegen je aan lopen.

    Je kan je vijanden lokken en jouw richting op laten lopen door te fluiten. Wanneer je dit doet, zul je zien dat je de aandacht krijgt van de vijand. Het kan zo zijn dat je vaker dan eens moet fluiten voordat je vijand eindelijk actie neemt en jouw kant op loopt.

    Assassinate

    Je zal niet altijd je vijand in één keer kunnen doden met stealth aanvallen. Bij elke vijand die je wilt vermoorden, komt er een balkje boven zijn hoofd te staan. Wanneer het balkje helemaal rood is dan betekent het dat deze in één keer doodgaat wanneer je actie neemt. Wanneer er nog een stukje over blijft, zal je vijand de stealth aanval overleven.

    Je vijanden met een stealth aanval te lijf gaan kan een groot voordeel geven in een gevecht. Je vijand merkt er niets van en verliest erg veel health-points voordat het gevecht al begonnen is. Om de kans te vergroten om iemand in één keer te kunnen doden is is het van belang een hoger level te zijn dan je vijand. En ook helpt het om een betere uitrusting te hebben.

    Om het af te ronden hebben wij een 20-minuten durende video klaar staan voor jullie waar je verschillende features ziet van Assassin's Creed Odyssey. Hieronder zie je uitleg van elke feature die je in de video gaat zien.

    Ikaros

    Ikaros is een adelaar met een belangrijke functie genaamd 'Eagle Eye'. De game geeft zelf aan wanneer je de adelaar kan gebruiken. De Eagle Eye functie is erg handig om vijandelijke troepen te spotten in vijandelijk gebied. Je hoeft niet de functie te gebruiken door alleen vijanden te zien. Je kan ook zien waar kisten liggen die je kan looten.

    Wanneer je eenmaal iets hebt gespot en vervolgens terug gaat naar je personage, dan zal je de gespotte dingen zelfs door muren heen zien. Het is daarom ook erg handig dat je eerst de Eagle Eye functie gaat gebruiken voordat je onbekend terrein in gaat.

    Skill-Tree

    Iets wat elke gameplay origineel maakt is de skill-tree. Je kan zelf kiezen wat je wilt gaan leren in de game. Je hebt keuze tussen drie verschillende skill-trees: Hunter, Warrior en Assassin. Assassin's Creed Odyssey werkt met een level-systeem. Wanneer je bepaalde acties uitvoert, krijg je ervaringspunten waardoor je uiteindelijk een hoger level kan bereiken en hogere vijanden kan verslaan.

    Bij elk level krijg je een ability punt die je kan gebruiken in je skill-tree. Je kan ervoor kiezen om één ding te optimaliseren waardoor je beter wordt in wat je gekozen hebt. Maar je kan ook je punten gebruiken voor skills die je nog niet kent. Het is handig om de skills te leren die je nog niet hebt, gezien je dan een breder skill-tree hebt en meer verschillende manieren kan gebruiken om je vijanden te verslaan.

    Maar voor sommige skills zijn er bepaalde eisen. Stel dat je skill A wilt leren, maar skill B vereist is, dan zul je eerst skill B moeten leren voordat je skill A kan leren. Dat laat zien dat je erg goed met je punten om moet gaan.

    Uitrusting

    Je uitrusting is erg belangrijk voor als je een gevecht in gaat. Elk stuk uitrusting dat je draagt eist een bepaald level dat je moet hebben om het te kunnen dragen. Het is ook belangrijk dat je armor draagt van je eigen level en niet iets dat levels lager is. Als je dat laatste doet, ben je vaak veel kwetsbaarder voor aanvallen van de vijand.

    Elk stuk uitrusting heeft een speciaal voordeel dat je kan krijgen als je het draagt. Het kan je meer schade geven bij bepaalde skills waar je voor gaat. Maar het gaat uiteindelijk meer om de bescherming die het je geeft.

    Assassin's Creed Odyssey komt zoals gemeld op 5 oktober 2018 in de schappen terecht. Vanaf dan kunnen we de elementen in deze gameplayvideo's zelf in praktijk gaan brengen.

    Assassin's Creed Odyssey

    Verkijgbaar vanaf 5 october 2018

    Meer over deze game

    © 2005 - 2019 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.