5 redenen waarom corona slecht is voor games

Article
donderdag, 17 december 2020 om 13:00
2021 gamesf1601906365
Hoewel we erachter zijn gekomen dat corona gerust ook wel een positieve invloed heeft gehad op de game industrie, zitten er natuurlijk ook een heel aantal nadelen aan deze vervelende pandemie. En hoewel veel game producenten er juist geld uit haalde, doen veel dat ook niet. Hier zijn vijf redenen waarom corona een negatieve invloed heeft op games en natuurlijk de spelers.

Veel games worden uitgesteld

Vanwege het coronavirus is het contact tussen iedereen die helpt bij de productie van games natuurlijk een stuk moeilijker. Daarnaast worden vrijwel alle evenementen waar games gepromoot kunnen worden afgelast. Hierdoor kiezen een hoop makers van grote titels, zoals bijvoorbeeld Cyberpunk 2077, ervoor om hun spel later uit te brengen dan dat ze origineel in gedachten hadden. Dit is natuurlijk ontzettend vervelend voor ons als spelers, maar ook de makers van de games zijn hier helemaal niet blij mee.

Makers verliezen tijd

Een grote reden dat de makers van games er niet blij mee zijn dat ze hun titels uit moeten stellen is, omdat ze hier kostbare tijd mee verliezen. Vooral de grotere producenten springen van het ene grote project naar de ander. Neem bijvoorbeeld CD Projekt RED. Die willen na de release van Cyberpunk 2077 hun aandacht richten op andere projecten (ten minste, als alle problemen verholpen zijn). Hoe sneller de games gemaakt kunnen worden (en daadwerkelijk af zijn), hoe eerder er aan een volgend project begonnen kan worden.
cyberpunk 2077f1681208905

Makers verliezen geld

Zoals een welbekend spreekwoord luidt: tijd is geld. Dus zodra de makers van games tijd verliezen aan de productie van een titel, zullen ze op de lange termijn ook geld verliezen. Hoe langer de productie van het ene spel duurt, hoe langer het duurt voordat ze de volgende uit kunnen brengen.
Daarnaast verliezen producenten van games natuurlijk veel geld op het niet doorgaan van grote game evenementen, waar hun titels heel goed gepromoot kunnen worden. En hoewel dit enigszins gecompenseerd wordt door het feit dat er meer games gekocht worden, is dit natuurlijk alsnog een domper voor de makers.

Afhankelijk van gamen

Vanwege corona zitten we natuurlijk allemaal een stuk meer binnen. Dit resulteert er ook in dat er meer gegamed wordt dan normaal. Hoewel dit voor makers van spellen niet slecht is, is het voor de gezondheid van de gamers natuurlijk niet goed. Mensen kunnen volledig opgaan in games en daardoor andere belangrijke zaken, zoals sporten, vergeten. Gamen is voor velen van ons een uitweg, maar dit kan helaas in sommige gevallen ook leiden tot iets negatiefs.
halo infinitef1632209469

Next-gen mist titels

Natuurlijk kwamen er recentelijk consoles uit van de twee giganten. De PlayStation 5 en de Xbox Series X/S. De twee doen het allebei helemaal niet slecht qua verkoop, het tegengestelde zelfs, maar toch waren er een aantal launchtitels die er vanwege corona niet bij waren bij de release van de consoles. Zo werd bijvoorbeeld Halo Infinite, de grootste launchtitel van de Xbox Series X, uitgesteld naar eind 2021 en hadden natuurlijk beide consoles last van het uitstel van Cyberpunk 2077.
Wat vinden jullie het teleurstellendst aan de coronapandemie betreft gamen? En vinden jullie de invloed van corona meer positief of negatief op games?