Table Tennis Review

zaterdag, 27 oktober 2007 om 17:14
Wii Tennis, maar dan met een tafel
Om maar even met de deur in huis te vallen, het spel verschilt qua gameplay weinig van Wii Tennis. Je hebt drie controller opties: Standard, control freak, en sharpshooter. Het spel registreert zes bewegingen. Naast de normale slagen kun je ook nog effect ballen slaan, dit doe je door middel van een kant in te drukken op één van de richtingstoetsen. De wat meer gevorderde spelers zullen al snel overstappen naar één van de andere controller opties.

Voor de beginner en gevorderde gamers
De controller optie “standard” is de meeste toegankelijke besturingsoptie zoals de naam al zegt. Deze optie maakt geen gebruik van de nunchuck. De speler die jij bestuurt, loopt in deze optie dus volledig automatisch, het enige wat jij hoeft te doen is de bal te slaan. Deze optie is voor de beginnende gamers onder ons de leukste optie om mee te beginnen. Ben je echter een wat meer gevorderde gamer dan zal je deze optie al snel achter je laten, je komt dan uit bij de “control freak” optie. De “control freak” optie vind ik persoonlijk de leukste , hier moet jij zelf je speler laten bewegen en de bal slaan. Naast deze optie hebben we uiteindelijk ook nog de “sharpshooter” optie, hierin loopt de speler weer volledig automatisch maar bepaal jij hoe ver de bal op de rand van de tafel komt. Dit is dé optie voor de echte tafeltennis fanaten.

Effecten en concentratie
Effecten geef je door middel van één van de vier richtingstoetsen in te drukken op je Wiimote. Je kunt vier soorten effecten geven, backspin, topspin, zijspin naar links, en de zijspin naar rechts. Hoe langer jij de knop van een effect in drukt voordat je de bal raakt, hoe meer “focus” je krijgt. Als je eenmaal genoeg “focus” hebt verzameld kun je, door middel van de “B” knop, een vertraagde bal slaan. Dit vertraagde effect wordt als het bekende “bullet-time” weergegeven, het effect is vooral bekend uit spellen als “Max Payne” of “The Matrix”. Als je een dergelijke bal op je afgeslagen krijgt, is deze redelijk moeilijk te slaan omdat je uit je concentratie raakt.

Tournaments en nieuwe shirtjes
Als je dit spel alleen speelt, zal je vooral bezig zijn met nieuwe items te ontgrendelen in de tournament-mode. Ik zelf had nogal wat vreemde ervaringen met de moeilijkheidsgraad, zo vond ik de “medium” optie makkelijker dan de “easy” optie. Het leuke aan de toernooitjes is, is dat je hier nieuwe outfits en omgevingen vrij speelt. Als snel zul je beschikken over alle shirtjes voor jouw personage. Of je echter zin hebt om nogmaals alle toernooien te spelen met de tien andere personages is nog maar de vraag.

Multiplayer mogelijkheden
Rockstar heeft helaas de online mogelijkheden uit deze versie gehaald. Het testen van jouw tafeltennis skills met de tafeltennis veteranen in Japan is dus niet mogelijk. Wel is er de locale multiplayer optie. Aan twee Wiimotes heb je al genoeg. Ben jij of je tegenstander een wat gevorderde speler, dan heb je ook maar één nunchuck nodig om een eerlijk potje tafeltennis te kunnen spelen

Wederom een port
Dat “Rockstar presents Table Tennis” een port is, is duidelijk aan het beeldkwaliteit te zien. Van al het spectaculaire High-Definition geweld van de Xbox 360-versie is weinig overgebleven. Toch is dit spel één van de mooiste games voor de Wii op dit moment, de spelers zien er realistisch uit en bewegen zijn redelijk natuurlijk. Het geluid is goed, het balletje klinkt zoals deze in het echt ook klinkt, en na een rally van 5 slagen klinkt er een lekker opzwepend achtergrond muziekje. Helaas zijn de rally’s meestal niet van lange duur en kun je niet lang genieten van de lekkere muziek.
Cijfer: 7.8