Star Trek Bridge Crew The Next Generation DLC Review - Op avontuur!

woensdag, 20 juni 2018 om 9:14
Star Trek fans kunnen hun hart ophalen in de nieuwe uitbreiding voor Bridge Crew. Hierin staat namelijk The Next Generation serie centraal. De Star Trek Bridge Crew The Next Generation DLC review brengt je op de hoogte van alle nieuwe avonturen die je met de uitbreiding kunt beleven!
Een jaar geleden verraste Ubisoft vriend en vijand door met een heuse Star Trek game voor de VR-platformen op de markt te komen: Star Trek Bridge Crew. In de game bestuur je in groepsverband met maximaal drie anderen een van de iconische schepen uit de reeks en voltooi je missies om het leven in de ruimte weer iets aangenamer te maken.
Nu, 12 maanden later, is de game door ontwikkelaar Red Storm verder onder handen genomen en is het allereerste pakket met downloadbare content voor de game verschenen in de vorm van The Next Generation. Met een gloednieuw schip om mee te stoeien, nieuwe vijanden en nieuwe missiesoorten kunnen alle fans van het eerste uur wederom hun hart ophalen.
Want na veler verzoek van de community heeft Ubisoft de Enterprise-D aan de ruimtegarage toegevoegd. Het schip uit de serie die in de jaren 90 werd uitgezonden is dan ook bij veel kenners een bekend gezicht. Maar niet alleen de buitenkant komt bekend voor. Ook van binnen heeft Red Storm geprobeerd het bronmateriaal eer aan te doen. Van de kleuren tot de inrichting, alles komt regelrecht uit de serie gevlogen.
Star Trek Bridge Crew The Next Generation DLC Review

Een nieuwe rolverdeling

De rolverdeling in het schip is bovendien ook iets veranderd. Nog altijd is er een kapitein aan boord die het overzicht houdt en de anderen aanstuurt. Ditmaal doe je dat door middel van een prachtige iPad-achtige monitor, waar zelfs de gevorderde speler even aan moet wennen. Ook de Helm en Tactical zijn terug van weggeweest, alleen heeft de Engineer ditmaal een upgrade mogen ontvangen.
Allereerst is de naam veranderd naar Operations. Je krijgt er bij deze rol namelijk wat taken bij. Naast het verdelen van het vermogen op het schip moet je nu ook de reparatiecrews op het schip managen en op pad sturen om de boel te fixen. De Enterprise-D biedt voor spelers dus wat extra uitdaging in de manier waarop je het schip moet besturen en managen, iets wat een welkome toevoeging is.
Maar niet alleen de good guys hebben nieuw materieel gekregen. Ook De vijanden waartegen je het opneemt zijn in aantallen gegroeid. Zo is het nu mogelijk om het ook op te nemen tegen de Romulans en de Borg. De eerstgenoemde maakt je leven extra zuur door het gebruik van cloaking en tevens kunnen ze knoeien met de systemen aan boord, wat het bestrijden van deze tegenstanders nog een tikje lastiger maakt.

Ook te spelen zonder VR-bril

Ook het strijden tegen een Borg Cube gaat geen makkie worden, dus het is zeker een aanrader om met een professionele crew op pad te gaan. Het mooie van Star Trek Bridge Crew is dat je daar vandaag de dag niet eens meer een virtual reality-bril voor nodig hebt. Ubisoft heeft namelijk een non-VR besturingsmodus geïmplementeerd waarmee je de boel bedient met je Dualshock 4. De sticks bewegen hierbij de armen en de triggers zorgen voor een actie.
Dit soort opties bieden fans zonder VR-bril toch de gelegenheid om ook als beginnend ruimtereiziger aan de slag te gaan. En meer spelers betekent logischerwijs vollere servers, wat voor een multiplayergame als Bridge Crew cruciaal is voor een goede speelervaring. Spelen met de AI is mogelijk, maar de voorkeur ligt toch echt bij een groep met menselijke teammaten.
Wederom kun je met datzelfde team de Ongoing Voyage-modus aangaan, die er nog steeds voor zorgt dat elke missie anders aanvoelt. Dit doordat opdrachten constant gehusseld worden. Met een nieuw schip kunnen die uitdagingen weer op een andere manier opgepakt worden, al blijft de hoeveelheid content die de DLC uiteindelijk naar de game brengt gering.

Star Trek Bridge Crew The Next Generation DLC Review - Voor de fans

Want los van wat extra outfits voor je avatar zit er niet veel meer in de uitbreiding dan het bovengenoemde. De Star Trek Bridge Crew The Next Generation DLC is voornamelijk gericht op de schare trouwe fans van de game die wel toe zijn aan wat nieuwe content om mee te stoeien. Zij kunnen met de nieuwe vijanden en het nieuwe schip een grotere uitdaging omarmen, om zo de speelervaring toch vers te houden. Want meer Star Trek is natuurlijk nooit verkeerd.